۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۳۱۵۴۰۰
امام جمعه بندرعباس:

شعرای آیینی اشعار خود را بازخوانی و تقویت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس بر بازخوانی و تقویت آثار شاعران آیینی تاکید کرد و گفت: شاعران آیینی اگر خواهان نامدار شدن در این عرصه هستند باید به درستی بر روی اشعار سروده خود تسلط داشته باشند.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در حاشیه کنگره استانی شعرآیینی در سالن اجتماعات شرکت گاز در بندرعباس با اشاره به بیان شعر به 2 روش نثر و نظم، گفت:  نظم در شعر شیرین‌تر از نثر است و در واقع شعر یک بیان شیرین از انسان است که خداوند در نهاد وی قرار داده است.

 

وی افزود: بدیهی است که همگان در صورت تمایل می‌توانند شاعر باشند، زیرا خداوند این توانایی را در وجود هر فرد قرار داده که برخی‌ها به پرورش آن پرداخته و برخی‌ دیگر از این فرصت استفاده نمی‌کنند.

 

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: انسان موجودی است که قدرت بیان اشعار دارد و این قدرت را خداوند به طور ذاتی در وجود انسان‌ها قرار داده است.

 

وی ادامه داد: در طول تاریخ به ساحت شعر اهانت شد و شاید کمتر شاعری بشناسید که شعرش دستمایه چاپلوسی قرار نگرفته باشد.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: شعری که قادر به بیان مشکلات جامعه را باشد در زمان قدرت پادشاهان، خرج نااهلان شده و حیثیت شعر از بین رفته و آنقدر تملق و چاپلوسی در فضای تعریف از ناشایستگان زیاد شده که ابهت و آبروی شعر زیر سوال رفته است.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، عدم شناخت گوهر شعر را سبب اهانت به این هنر عنوان کرد و بیان داشت: با تبدیل شعر و شاعری به دکان، زمینه توهین به این هنر ارزشمند را فراهم شد.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از اشعار پر از حکمت است و شعر زبان را رساتر می‌کند، شعرای آیینی به خوبی گوهر شعر را شناخته و با سرودن اشعاری در وصف ائمه اطهار این گوهر را حفظ کرده‌اند.

 

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: شعرای آیینی از آن دسته از شاعرانی هستند که به خوبی دریافتند که این گوهر گران‌بها را کجا خرج کنند و این مایه افتخار آنان است بنابراین سعی کنند این‌گوهر را در غیر از معارف دینی هزینه نکنند.

 

امام جمعه بندرعباس بر بازخوانی و تقویت آثار شاعران آیینی تاکید کرد و گفت: شاعران آیینی اگر خواهان نامدار شدن در این عرصه هستند باید به درستی بر روی اشعار سروده خود تسلط داشته باشند.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری اشعار آئینی در پختگی و پرمغز بودن آن ابراز داشت: شاعران آیینی با شناخت فلسفه قیام امام حسین و کارکردن بر روی اشعار خود به خوبی ابعاد این قیام را به مردم معرفی کنند.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر آشنایی شاعران آیینی با تاریخ، گفت: شاعران آیینی باید با فضای روحی مخاطبانی که قرار است در موردشان شعر بسرایند آشنا شوند تا عزت مخاطبان حفظ شود./851/202/ب1

ارسال نظرات