۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۳۱۵۴۳۰
آیت الله سیفی مازندرانی:

سکوت نخبگان و داشتن زاویه با ولایت فقیه، بستر فتنه ای دیگر در کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این مطلب که سکوت و داشتن زاویه با ولایت فقیه، بستر فتنه ای دیگر در کشور است، گفت: خطر شکل گیری فتنه زمانی باید احساس شود که از نخبگان سیاسی کشور صداهایی مخالف رهبر معظم انقلاب و نقض قیود ولایت شنیده شود.
سيفي مازندراني

آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، در رابطه با عرصه سرنوشت ساز انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه و روحانیت در این برهه تاریخی در معرض امتحانی بزرگ در عرصه تعیین سرنوشت در دو انتخابات اسفند ماه قرار دارند.

 

وی با بیان ویژگی های مهم این امتحان مهم، افزود: محک اصلی در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در میزان پایبندی به ارزشهای انقلابی و التزام به دستورات انسان ساز اسلام عزیز و پایبندی به اصولی است که انقلاب اسلامی بر اساس آن بنا گردید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر حضور توام با بصیرت آحاد ملت در عرصه های دفاع از انقلاب، خاطرنشان کرد: سکوت و داشتن زاویه با خط نورانی ولایت فقیه موجب فتنه ای دیگر می شود.

 

وی ادامه داد: خطر فتنه ای بزرگتر از فتنه 88 ناشی از عبور از قانون و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی ولایت فقیه است.

 

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به وظایف حوزه های علمیه و علما برای حضور توأم با بصیرت آحاد مردم جامعه، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بعد از گذشت 37 سال از عمر آن علی رغم خطرات و فتنه های پیچیده زیاد، بر اساس اراده خداوند و هدایت های ولایت مطلقه فقیه مسیر نورانی و روشن خود را طی نمود.

 

وی با بیان جلوه هایی از پیوند عمیق مردم با ولایت، اظهار داشت: خطر شکل گیری فتنه زمانی باید احساس شود که از نخبگان سیاسی صداهایی مخالف دیدگاههای رهبر معظم انقلاب و نقض قیود ولایت شنیده شود.

 

استاد حوزه بر حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن میثاق ملی ما و بیعت مجدد با آرمانهای امام راحل و تجدید میثاق با امام خامنه ای است.

 

وی افزود: ویژگی برجسته نظام جمهوری اسلامی در مقابل دیگر حکومت ها تشکیل حکومت اسلامی بر  اساس اصل مترقی ولایت فقیه است.

 

آیت الله سیفی وظیفه علما را در مقابله با فتنه و بصیرت افزایی مهم دانست و تاکید کرد: علما به عنوان پرچمداران جامعه ضمن تشخیص جریان حق از باطل در غبار فتنه ها، مردم را به سوی نور و پاک کردن فضای جامعه دعوت کنند./1313/302/ب3

ارسال نظرات