۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۴۴۹
امام جمعه فریمان:

وجود حتی یک فساد اخلاقی برای جامعه اسلامی ننگ و عار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان در حرم رضوی گفت: دوری از خدا، فساد اخلاقی و حرکت های غیردینی آنقدر زشت و ناپسند است که حتی یک مورد آن برای جامعه اسلامی عار و ننگ است.
امام جمعه فريمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی، امام جمعه فریمان، یکشنبه شب در ویژه برنامه های دهه فجر حرم رضوی در رواق امام خمینی(ره)، اظهار کرد: غدیر خم نقطه اوج تشکیل سلسله حکومتی است که در آن حاکم طاغوت، استکبار، قارون ویا ثروت نیست، سلسله حاکمیت امام در غدیرخم پایه گذاری شود و این حاکمیت 12 امام به عنوان 12 حاکم در طول تاریخ دنیا از غدیر آغاز و تا ظهور حضرت بقیةالله(عج) دارد.

 

وی تصریح کرد:  این 12 امام برای پیگیری حکومت اسلامی حاکمیت پیدا کردند تا قوانین اسلام اجرا شود، قرآن نیز برای اجرای این حکومت نازل شده است تا احکام، حدود، قضاوتش و شهادتش را حاکم اسلامی اجرا کند.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: رسول خدا(ص) 13 سال زمینه سازی کردند تا ده سال و اندی حکومت اسلامی را در مدینه به عنوان حکومت جهان اسلام پایه گذاری و پیاده کنند، اوج هدف دینی تشکیل حکومت اسلامی است که با سایر حکومت های دنیا تفاوت دارد.

 

برپایی حکومت اسلامی در ایران

وی خاطرنشان کرد: در گذشته حکومت های غیر دینی و حکومت های اندک مردمی یا حکومت های طاغوت، استکبار و ظلم حاکم بودند ولی انقلاب اسلامی ایران حکومت اسلامی و نظام اسلامی تشکیل داد، گرچه ممکن است آسیب ها، نواقص و مشکلاتی در جامعه باشد.

 

امام جمعه فریمان افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در مبارزه با فساد و مسائل فرهنگی نگرانم اما در این اصل که حاکمیت، اسلامی است شکی نیست، مد نظر امام راحل و رهبر انقلاب این است که آنچه در جامعه تزریق می شود؛ خدایی بودن، خدایی شدن، بندگی خدا را کردن و خداترس شدن را به مردم القا کند.

 

خدایی شدن آغاز انقلاب بود

حجت الاسلام طباطبایی مطرح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب را از خدایی شدن و دعوت مردم از حرام به حلال خدا آغاز کردند و انقلاب اسلامی ایران به رغم وجود بعضی مشکلات، معنویت را به جامعه القا کرد، هر چند ممکن است عده ای در شهر یا منطقه ای از کشور از معنویت جدا و به سوی گناه روند.

 

وی افزود: ممکن است ابزارآلاتی که از بیرون وارد می شود، تهاجم فرهنگی و فضای مجازی بر برخی از اقشار جامعه اثرگذار باشد اما همین مردم در شب های قدر، ایام محرم و صفر و زمان اعتکاف سراغ مسجد ها، حسینیه ها و حرم مطهر امام رضا(ع) می آیند که از برکات انقلاب است.

 

امام جمعه فریمان با اشاره به این که فرهنگ عمومی جامعه عبادت و بندگی است، ابراز کرد: دوری از خدا، فساد اخلاقی، حرکت های غیردینی آنقدر زشت و ناپسند است که حتی یک مورد آن برای جامعه اسلامی عار و ننگ است اما در کنار آن اهمیت مردم به اعتکاف، عزاداری ها، حرکت های معنوی نه فقط در مناسبت های ملی قابل توجه است.

 

حجت الاسلام طباطبایی اقامه نمازهای جمعه، نماز اعیاد فطر، قربان، نمازهای جماعت در ماه رمضان را از نمونه های القا و تزریق فرهنگ معنویت به جامعه عنوان کرد./1308/202/ب1

ارسال نظرات