۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۱۵۵۱۴
امام جمعه پلدختر:

برگزاری یادواره شهدا مهم ترین ابزار برای فرهنگ سازی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان این که برگزاری یادواره شهدا مهم ترین ابزار برای فرهنگ سازی در جامعه است، گفت: در قالب این یادواره ها باید آموزه های دینی برای جوانان تبیین شود.
 يادواره شهداي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز در مراسم یادواره 9 شهید فرهنگی این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: امنیت و اقتدار امروز را مدسون خون پاک شهدا هستیم.

 

وی با بیان این که درخت تنومند انقلاب و اسلام با خون پاک شهدا آبیاری شده است، افزود: خون شهدا موجب استحکام پایه های انقلاب اسلامی شد.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که از ثمره های ارزشمند خون شهدا درخشش امروز انقلاب اسلامی و نظام در عرصه های گوناگون است، اظهار داشت: امروز ما در برابر خون شهدا مسؤولیت سنگینی بر دوش داریم.

 

وی با ابراز امیدواری از انجام وظایف خویش و تلاش برای کسب رضای خدا توأم خدمت بی منت به مردم، گفت: خدمت در سایه وحدت و همدلی امری مهم در راستای ادای دین خون شهدا است.

 

امام جمعه پلدختر در ادامه با اشاره به اثرگذاری برگزاری یادواره شهدا در جامعه، عنوان کرد: مهم ترین هدف برگزاری این یادواره ها تبیین فرهنگ ایثار، شجاعت و شهامت، مقاومت و ایستادگی است.

 

وی در ادامه یادواره شهدا را ابزار مناسب فرهنگ سازی برای تربیت جامعه عنوان کرد و گفت: در قالب این یادواره ها باید فرهنگ دینی و آموزه های دفاع مقدس را در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین کرد.

 

حجت الاسلام سوری برگزاری یادواره شهدا را ادای دین کوچکی در حق آنان خواند و بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت های اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

 

وی تصریح کرد: عمق بخشی به فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان از دیگر اهداف مهم برگزاری یادواره های شهدا است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد./9459/203/ب1

ارسال نظرات