۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۱۵۵۶۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

افکار متعالی امام خمینی موجب نابودی اندیشه های سکولاریستی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه ‎های علمیه مازندران با اشاره به این که افکار حیات بخش امام خمینی‎(ره) زمینه نابودی اندیشه های سکولاریستی را در دنیا فراهم کرده است، گفت: اسلام آمریکایی که غربی‎ها در پی آن بودند با تلاش‎های امام راحل به نتیجه ای نرسید.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی است که باید چند قرن بگذرد تا جهان امروز ایشان را بشناسد.

 

وی با بیان این که حجاب معاصرت مانع از شناخت کامل شخصیت واقعی امام راحل می شود، افزود: چنانکه امیرالمؤمنین(ع) نیز فرمودند بعد از من، مرا خواهید شناخت، امام خمینی(ره) نیز در آیینه بهتر از عصر خود شناخته خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل دیدگاه الهی و دموکراسی را در جمهوری اسلامی تحت عنوان مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی با پایه گذاری جمهوری اسلامی نهادینه کرد، بیان داشت: پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کشوری مقتدر و اثرگذار در جهان تبدیل کرده است.

 

وی با بیان این که با وجود گذشت بیش از سه دهه از نهضت عظیم اسلامی، امروز شاهد گسترش بیداری اسلامی در دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: آراء و افکار امام راحل به الگویی ارزشمند برای ملت‎های آزاده و مسلمان دنیا برای مقابله با مستکبران عالم تبدیل شده است.

 

مدیر حوزه ‎های علمیه مازندران با اشاره به این که افکار حیاتبخش امام خمینی‎(ره) زمینه نابودی اندیشه های سکولاریستی را در دنیا فراهم کرده است، تصریح کرد: اسلام آمریکایی که غربی‎ها در پی آن بودند با تلاش‎های امام راحل به نتیجه ای نرسید.

 

حجت الاسلام طاهری، احیای هویت اسلامی و کرامت اسلامی را دستاورد بزرگ امام خمینی(ره) دانست و با بیان این که ایشان با درک عمیق از مسائل اسلام و جامعیت آن توانستند اهدف اسلام را به خوبی در جامعه نهادینه کنند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با شناخت کامل خداوند متعال توانستند رشد معنوی و اخلاقی خود را در زندگی ارتقا دهد و بنده واقعی خداوند شوند.

 

وی حرکت سیاسی و مذهبی امام راحل را براساس فطرت الهی دانست و خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای ایجاد حکومتی تلاش کردند که احکام اسلامی در آن برپا شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران خداشناسی راز موفقیت امام خمینی(ره) برشمرد و بیان داشت: ایشان به دلیل ارتباط قلبی شدید با خداوند متعال از هیچ قدرت مادی نمی ترسیدند و در برابر همه قدرت های استکباری دنیا ایستادگی کردند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود قیام‎های مردمی در دنیا را بیداری اسلامی به سبک ایرانی دانست و با بیان این که این بیداری پدید آمده در دنیا به ویژه خاورمیانه برگرفته از اندیشه های امام راحل است، ادامه داد: امروز مبارزه با سکولاریسم هدف اول امت اسلامی است.

 

مدیرحوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شاهد نهضت بازگشت به دین در دنیا هستیم، بیان داشت: این نهضت عظیم که برگرفته از ارزش های حاکم در اندیشه امام خمینی(ره) است همه دنیا را فرا گرفته است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که سیاستمداران یهودی ایران اسلامی را ابرقدرت اسلامی و شیعی می‌دانند، تصریح کرد: آنان معتقدند که ایران با دین اسلام می‌تواند شبه قاره هند و قاره آفریقا را تحت تأثیر قرار دهد.

 

وی، دنیا غرب را تشنه معرفت اسلامی و اندیشه‏های امام راحل دانست و با بیان این که امروز بسیاری از اندیشمندان بزرگ غربی دنباله رو افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: همین مسأله سبب هراس و نگرانی صهیونیست‎ها شده است.

 

حجت الاسلام طاهری، افکار امام راحل را نجات بخش بشریت دانست و ادامه داد: کشورهایی که از اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیروی می کنند به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهند یافت.

 

مدیر حوزه مازندران، مبنای سیاسی و حکومتی اسلام را حکومت امامت بر امت دانست و یادآور شد: مبنای اسلام که امامت و ولایت است مورد هدف دشمن قرار گرفته که باید هوشیار و آگاه باشیم.

 

وی ولایت و رهبری را زمینه‎ساز اقتدار نظام اسلامی در دنیا دانست و با بیان این که دشمنان همواره در پی‎خدشه‎دار کردن جایگاه ولایت در ایران اسلامی بودند، گفت: امام خمینی(ره) به خوبی توانستند مسأله ولایت فقیه را در دنیا معرفی کردند و امروز نیز مقام معظم رهبری به عنوان سکان‎دار این کشتی نقشی بسیار ارزنده در این خصوص دارند./950/202/ب1

ارسال نظرات