۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۱۵۵۷۷
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با رسا:

زنده نگه داشتن یاد شهدا بهترین شیوه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باطنی زنده نگه داشتن یاد و سیره شهدا را بهترین شیوه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: مکاتبی که در دوران اوج حوزه علمیه اصفهان منشأ تحول در سرمایه های مکتوب و غیر مکتوب حوزوی بوده است و طلاب و روحانیونی که در راه تحقق رهنمودهای اسلام و دفاع از آرمان‌های انقلاب لباس شهادت بر تن کردند از سرمایه های حوزه علمیه اصفهان هستند.
حجت الاسلام باطني جانشين مدير حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با  لزوم بزرگداشت یاد شهدا و به طور خاص روحانیون ، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، در وضعیتی که امروز در آن هستیم و مخاطراتی که نسل جوان ما با آن رو به رو هستند، یکی از بهترین شیوه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن،  زنده نگه داشتن یاد و نام و سیره شهدا است.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: درس های آموزنده فراوانی در وصیت نامه شهدا وجود دارد، در زندگی آن ها نکات کلیدی وجود دارد که اگر این نکات استخراج شود و در اختیار نسل جوان در معرض خطر قرار بگیرد باعث صیانت از آن ها می شود.

 

وی ادامه داد: امسال یکی از شهدایی که به عنوان شهید شاخص سال طلاب و روحانیون معرفی شد،  شهید بشارت است، شهیدی که سوابق مبارزاتی درخشانی پیش از انقلاب و بعد از انقلاب داشته است، بعد از انقلاب اسلامی در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قانون اساسی و نمایندگی حضرت امام در برخی مناطق خدمات خالصانه ای داشته و در نیمه دوم سال 60به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام باطنی گفت: طلاب جوان ما به میراث گرانمایه حوزه کهن اصفهان توجه و عنایت داشته باشند، میراث علمی حوزه علمیه اصفهان میراث ارزشمندی است، عالمان فرهیخته بسیاری از این حوزه علمیه به عالم اسلام معرفی شدند و خدمات ارزشمندی ارائه کرده اند.

 

جانشین مدیرحوزه علمیه اصفهان افزود: مکتب تفسیری، فلسفی، فقهی و کلامی اصفهان و مکاتبی که در دوران اوج حوزه علمیه اصفهان منشا تحول در سرمایه های مکتوب و غیر مکتوب حوزوی بوده است و  تحولات علمی فراوانی را به جهان تشیع معرفی کرده است از سرمایه های حوزه علمیه اصفهان است که طلاب باید قدر آن را بدانند.

 

شهدای روحانی سرمایه های ارزشمندی هستند که علم و عمل را با هم در می آمیزند

وی اظهار داشت: سرمایه دیگری که سرمایه جهادی و سوابق انقلابی حوزه علمیه اصفهان و دستمایه ارزشمندی است که طلاب جوان ما باید با آن آشنا شوند، ستارگان درخشانی هستند که در آسمان حوزه علمیه اصفهان لباس شهادت بر تن کردند و مداد عالم را با دماء شهید در هم تنیدند.

 

حجت الاسلام باطنی  گفت: وقتی فضلا و روحانیون و علمای پرهیزگار شهد شیرین شهادت را در راه تحقق منویات اسلام و دفاع از آرمان های انقلاب می نوشند وجانشان را تقدیم می کنند، هم حوزه را بیمه می کنند و هم علم و عمل را باهم در می آمیزند، توصیه بنده به طلاب جوان این است که در هر کجا که مشغول تحصیل و تهذیب نفس هستند بخشی از وقت خود را صرف شناخت علمای همان خطه بکنند.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان دررابطه با این که عده ای فرهنگ شهادت را خشونت طلبی و تشدید تنش جلوه می دهند،گفت: وقتی انسان برای احقاق حق و دفاع از حقوق پایمال شده خود قیام می کند و در برابر طاغوت می ایستد، نفس این کار یک ارزش انسانی الهی است و در تمام دنیا برای این افراد ارزش قائلند و این عمل را مذموم نمی شمارند.

 

وی در پایان گفت: مظلومی که می تواند از حقش دفاع کند ولی این کار را نکند و سر تسلیم در برابر ظالم فرود آورد از ظالم بدتر است، در فرهنگ دینی ما زمان ظهور منجی عالم بشریت را این گونه معرفی می کند که عده ای ظلم را برنمی تابند و با ظالم مبارزه می کنند،آن ها  یاران امام زمان(ع) خواهند بود، از این رو شیعه، امام زمان(ع) را عدالت گستر و دادخواه و ظلم ستیز معرفی می کند، وظیفه هر شیعه ای این است که در مقابل ظلم سکوت نکرده و از خود و ارزش های دینی خود دفاع کند. /869/302/ب2

ارسال نظرات