۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۱۵۵۸۵
نائب رییس مجلس شورای اسلامی:

افرادی که برای دوران اسارت قلم می‌زنند لبریز از ایمان و تعهد هستند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: کسانی که برای دوران اسارت قلم می‌زنند لبریز ایمان و تعهد هستند.
حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب "زندان موصل" با موضوع جمع خاطرات آزاده‌ی سرافراز و بزرگوار علی‌اصغر رباط‌جزی، که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: کسانی مانند آقای کامفر که برای دوران دفاع مقدس از جمله اسرا قلم می‌زنند تعهد خود را نشان می‌دهند که بسیار با ارزش است.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی،  اظهار داشت: قلم‌هایی که برای تعهد به ارزش‌های انقلاب صرف می‌شود از جمله قلم‌هایی هستند که خداوند به آنها قسم یاد کرده است زیرا این قلم‌ها لبریز از ایمان و اعتقادی است که نگاه امروز و آینده ملت ما را رقم می‌زند.

 

وی عنوان کرد: تاریخ دفاع مقدس به میزانی به خود گوهر گرانبها دارد که هر از عمر آن بگذرد آیندگان بیشتر به ارزش آن پی خواهند برد، امروز ما و همه کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق و یمن هر چه داریم به برکت دوران دفاع مقدس است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، گفت: اسارت برگ زرین تاریخ دوران دفاع مقدس است که تمام لایه های اسارت زیبا را به نمایش گذاشته است که همسران اسرا با صبر و شکیبایی خود بر این زیبایی افزودند.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: برخی از همسران اسرا حتی عقد هم نکرده بودند اما صبر کرده تا همسر او برگردد اسارت به معنای واقعی کلمه یک مدرسه است که حتی ماموران شکنجه گر نیز از آن درس گرفته و متحول شدند و بالاخره در کنار حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند این اسرا بودند که معلم آنها شده و از مزدور صدام شهید دلباخته حق تربیت کردند.

 

وی، گفت: مدرسه اسارت به همه درس عزت و انسانیت دارد به گونه‌ای که حتی ماموران صلیب سرخ نیز درس گرفته و اعتراف می‌کردند که ای کاش همه اسرای دنیا اسرای ما بودند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: استقامت، ایثار و فداکاری اسرای ما همه و همه را به تعجب وادار کرده بود آورده بود، امید که با قلم زیبا چهره اسارت و دوران دفاع مقدس را برای ملت‌های مستضعف و آزاده عالم ترسیم کنند./807/202/ب3

ارسال نظرات