۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۳۱۵۶۶۰
مسؤول مرکز تخصصی مهدویت در همدان تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت مرکز تخصصی مهدویت در همدان

خبگزاری رسا ـ مرکز تخصصی مهدیت با تأیید رهبر معظم انفلاب در شهر قم تاسیس شده است.
مرکز تخصصي مهدويت

حجت الاسلام سعید شیری مسؤول مرکز تخصصی مهدویت در همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به تاریخچه این مرکز اظهار داشت: این مرکز با تأیید رهبر معظم انفلاب در شهر قم تاسیس شده است و دو مرکز فعال در کشور در شهر های همدان و قم دارد.

 

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان این مرکز، محققان معارف مهدوی هستند که برای تبلیغ، تدریس و پژوهش در مدارس علمیه سراسر کشور اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام شیری افزود: در حال حاضر در مرکز تخصصی مهدویت حدود 15 محقق مهدوی مشغول به تحصیل هستند که این افراد از میان بیش از 50 نفر از طلاب سطح دو گزینش شده اند که در حدود 250 واحد درسی در طی سه سال را می گذرانند.

 

وی امامت عامه، زبان انگلیسی، روش تحقیق در کنار مباحث تخصصی مهدویت را از دروس خاص این مرکز معرفی کرد و گفت: این محققان مهدوی بعد از طی سه سال با مدرک کارشناسی ارشد از مرکز تخصصی مهدویت فارغ التحصیل می شوند.

 

مسؤول تخصصی مهدویت در همدان کمبود اساتید مجرب در این حوزه را از مشکلات این مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اساتید این مرکز غالبا از مرکز تخصصی مهدویت قم به مرکز همدان می آیند که استقلال این مرکز تخصصی مهدویت در همدان می تواند کمک شایانی در رفع این نقیصه نماید.

 

وی استفاده از اولین درس خارج مهدویت توسط حجت الاسلام نجم الدین طبسی را از جمله فعالیت های مهم آموزشی این مرکز دانست و گفت: در طی این سه سال محققان با بیش از 100 کتاب مهدوی آشنا می‌شوند و سرفصل هایی نظیر مهدویت در احادیث، مهدویت در قرآن، مهدویت در آینده جهان وشبهات درباره مهدویت آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام شیری از تالیف درسنامه مهدوی در مرکز تخصصی مهدویت خبر داد و گفت: به دلیل نبودن منابع غنی در بحث مهدویت کار تحقیق و پژوهش در این مرکز سرعت قابل ملاحظه ای را به خود نگرفته و امید است که با ایجاد کتابخانه تخصصی و غنی این مشکل برطرف شود./979/302/ب3

 

ارسال نظرات