۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۵۶۸۶
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

مقابله با تروریست نیازمند یک حرکت عمومی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ائتلاف نخبگانی خوب است که یک حرکت و جریان سازی عمومی در آن شکل گیرد، برای این امر باید مردم را به حرکت واداشت زیرا دولت ها حرکت نمی‌کنند مگر اینکه مردم حرکت کنند.
آيت الله اختري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت،(ع) پیش از ظهر امروز در همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه  که در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی حرکتی را در جهان ایجاد کرد که با این ویژگی‌ها چنین حرکتی در دنیا دیده نشده است.

 

وی افزود: اندیشه امام راحل توانست تغییرات بسیار بزرگی در دنیا ایجاد کند، ایشان حرکت را به تنهایی آغاز کرد گرچه دیگران و علما را به کمک خواست و توانست بسیاری را با خود همراه سازد و یک حرکت عمومی به وجود آورد اما به تنهایی حرکت کرد.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: اندیشه دینی امام اندیشه دینی فردی خود ایشان بود، از زمان امام صادق(ع) تا امروز کسی را نداشتیم که توفیق امام را کسب کرده و چنین حرکتی را ایجاد کرده باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: امام راحل بر این باور بود که برای به پیروزی رساندن انقلاب باید آن را عمومی کرد تا همگان در آن شریک شوند، از 19 دی 56 تا 12 بهمن 57 ظرف 13 ماه این حرکت به طور کامل عمومی و فراگیر شد از این رو هیچ گونه قدرتی نتوانست جلوی این حرکت را بگیرد.

 

وی ضمن تشکر از برگزاری این همایش، افزود: برای مبارزه با تروریست نیاز است که با شخصیت‌ها و نخبگان در کشورهای مختلف استفاده کرد و اگر نخبگان کشور با نخبگان جهانی متصل شوند نتایج خوبی می‌تواند داشته باشد.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تروریست در طول تاریخ وجود داشته است اما امروز تروریست به صورت وقیحانه و غیرمنصفانه در دنیا رخ می‌دهد، امروز تروریست شامل موارد زیادی از مانند غذا، دارو و هوا نیز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: علت اینکه یک حرکت عمومی علیه نخبگان به وجود نمی‌آید باید بررسی شود زیرا بر عهده همه افراد مسؤولیت انسانی و شرعی است که به مقابله با تروریست بپردازند، با توجه به اینکه امروز زمینه مقابله با تروریست نیز بهتر از گذشته فراهم شده است.

 

وی افزود: عربستان رسما اعلام کرده که ما باید شیعه را از بین ببریم این مسأله در بیانیه سلمان جنایتکار ذکر شده است، امروز بسیاری از کشورها عربستان را به عنوان محور و ترویج تروریست در دنیا معرفی می‌کنند، یکی از مسؤولان امنیتی آلمان رسما اعلام کرد که عربستان محور خون ریزی های منطقه خاورمیانه است.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، گفت: اگر می‌خواهیم مقابله با تروریست ایجاد کنیم باید حرکت عمومی ایجاد کنیم این مبنای بر اساس حرکت امام راحل است، برای خدا قیام کنید اما باید عمومی و همه جانبه باشد و این مسئولیتی است که پیامبر(ص) فرمودند همه مسؤول هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: ائتلاف نخبگانی خوب است که یک حرکت و جریان سازی عمومی در آن شکل گیرد، برای این امر باید مردم را به حرکت واداشت زیرا دولت ها حرکت نمی‌کنند مگر اینکه مردم حرکت کنند، مردم باید از دولت‌ها مطالبه کنند./807/202/ب1

ارسال نظرات