۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۱۵۷۰۰
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

نقش حوزه های علمیه خواهران در تداوم انقلاب و اندیشه دینی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعود‌نیا به تشریح نقش حوزه های علمیه خواهران در تداوم انقلاب و اندیشه دینی پرداخت و گفت: حوزه علمیه، یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی است، خواهرانی که تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و قرآن هستند و هم شوق خدمت به هم‌نوعان و دین مبین اسلام را دارند با حضور در مدارس علمیه به این مهم می‌پردازند.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعود‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک ایام الله دهه فجر، از آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی همزمان با جشن پیروزی انقلاب خبر داد.


وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه خواهران در تداوم اندیشه و آرمان های انقلاب اسلامی، حضور بانوان مستعد را در حوزه های علمیه برای شناخت و ترویج این فرهنگ عظیم مغتنم دانست و از خواهران مستعد برای حضور در حوزه های علمیه خواهرن دعوت به عمل آورد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان افزود: حوزه علمیه، یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی است، خواهرانی که تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و قرآن هستند و هم شوق خدمت به هم نوعان و دین مبین اسلام دارند با حضور در مدارس علمیه به این مهم می پردازند.


وی در ادامه به تشریح اهداف حوزه های علمیه خواهران پرداخت و ابراز داشت: تربیت خواهران دین شناس، صاحب‌نظر و توانمند در تبلیغ و تدریس به ویژه با رویکرد پاسخ‌گویی و حل مسائل زنان از جمله اهداف مدارس علمیه خواهران است.


حجت الاسلام مسعودنیا به لزوم ورود حوزه‌های علمیه خواهران به مسائل زنان اشاره کرد و  گفت: حوزه های علمیه خواهران بهترین و بزرگ‌ترین ظرفیت در فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه زنان را دارا است، لذا از این فرصت نباید غفلت شود.


وی با بیان این‌که از مطالبات رهبری ورود زنان نخبه حوزوی و دانشگاهی در مسائل زنان و بانان است، ادامه داد: بانوان حوزوی با توجه به امر تبلیغ می‌توانند ضمن بیان آسیب های اجتماعی، کاهش امنیت روانی و مضرات بی‌حجابی و بدحجابی در این امر مهم ایفای نقش کنند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان با تأکید بر این‌که نسل امروز انقلاب باید با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب آشنا شوند، گفت: جوانان امروز را باید با انقلاب اسلامی ایران، و اندیشه امام راحل آشنا کرد، چرا که تداوم انقلاب و آرمان های آن در گرو زنده نگه داشتن اندیشه انقلاب در نسل های آینده انقلاب است.


وی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران نیز می توانند با ارتباط با خواهران و جامعه زنان و دختران کشور نقش خود را در شناساندن اندیشه امام راحل و انقلاب ایفاء کنند و در تداوم انقلاب و صیانت از آن وظیفه خود را انجام دهند./854/302/ب2

ارسال نظرات