۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۱۵۷۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

مبنای امام خمینی در انقلاب اسلامی قیام بوده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم شناخت و تحلیل از از مبانی حرکت امام خمینی در انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی مبنای انقلاب خود را اول قیام قرار دادند وسپس تفکر، زیرا اگر شخص با ایمان بخواهد تفکر کند قیام او تبدیل به قعود می شود.
پيروزي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان با استناد به آیات قرآن کریم شاخصه های زندگی جهادی را تبیین نمود و گفت: باید حرکت وانقلاب امام خمینی(ره) راتحلیل کنیم و بدانیم مبنای حرکتشان چه بوده است، اولین اعلامیه و حرکت امام خمینی(ره) 30سال قبل از انقلاب بود.

 

وی در ادامه افزود: ایشان با تکیه برآیه 46سوره سبأ «قُل اِنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنَی وَ فُرَادَی ثُمَّ تَتَفَکَّروا ما بِصاحِبِکُم مِن جِنَّه» مبنای انقلاب خود را اول قیام قرار دادند وسپس تفکر، زیرا اگر شخص با ایمان بخواهد تفکر کند قیام او تبدیل به قعود می گردد.

 

وی ادامه داد: با توجه به آیه 214سوره بقره کسانی در جهادشان پیروز می شوند که برای خدا جهاد کنند پس هر کس که خدا و دینش را یاری کند خداوند نیز او را پیروز می گرداند و نصرت نصیب کسانی خواهد شد که برای یاری خداوند و دین خدا و رسول خدا پا در میان مبارزه گذاشته و قیام کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت صبر و مقاومت در جهاد خاطرنشان کرد: در پایان آیه 142سوره آل عمران نکته ظریفی وجود دارد که حائز اهمیت می باشد، امت جهادگر باید لباس صبر را به تن نماید، و درآیه 16 سوره توبه اشاره شده است که این امت باید در راه جهادشان محبت خود نسبت به جبهه کفر را قطع نمایند.

 

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: کسانی که این اصول را رعایت نمایند با توجه به آیه آخر سوره عنکبوت جزء محسنین محسوب می‌شوند که صفات این دسته افراد درآیات 17 تا 19سوره ذاریات اینگونه بیان شده است، بنابر این آیات محسنین سحرها بیدارند و اهل استغفار هستند و بخشی از اموال خود را بخشش می کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد:طلاب باید راه امام خمینی (ره) را سر لوحه حرکت خود قرار دهند، افراد انقلابی باید در کنار صبر تلاش علمی، معنوی وعملی خود را نیز افزایش دهند تا بتوانند به خوبی در مسیر مبارزه قدم برداشته و به موفقیت و پیروزی نهایی دست پیدا کنند./1304/202/ب3

 

ارسال نظرات