۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۱۵۸۰۰
دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی:

کانون‌های ثروت و قدرت در ایجاد تروریست دخیل هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: برخی عنوان می‌کنند عواملی مانند فقر، بی‌سوادی، استثمار سبب ایجاد پدیده تروریست است اما نباید این را از نظر دور داشت که کانون های ثروت و قدرت در ایجاد این معضل بشری دخیل هستند.
تروريسم جهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داود عامری، دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه  که در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: امروز تروریسم شرایط خطرناکی را در فضای جغرافیایی آسیای غربی و جهان به وجود آورده است که این همایش در راستای مقابله علیه تررویست برگزار شده است.

 

وی افزود: برای رسیدن به عدالت و صلح جهانی در سایه تعامل، همفکری مبتنی بر احکام الهی عادلانه و کرامت انسانی باید از همه ظرفیت‌های فکری و قانونی نخبگان، سازمان‌های مردمی و دستگاه‌های مسئول استفاده کرد که این امر یکی از اهداف همایش بوده است.

 

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی عنوان کرد: قرآن مجید در آیات متعدد به روشنی انسان را جانشین خداوند بر روی زمین معرفی می کند، امروز فعالیت های تروریستی آرامش انسان‌ها را برهم زده است.

 

عامری، اظهار داشت: برخی عنوان می‌کنند عواملی مانند فقر، بی سوادی، استثمار سبب ایجاد پدیده تروریست است اما نباید این را از نظر دور داشت که حمایت کانون های ثروت و قدرت در ایجاد این معضل بشری دخیل هستند.

 

وی گفت: با وجود اینکه تروریسم پدیده‌ای منفور برای همگان است اما متأسفانه مورد استفاده ابزاری برخی کشورها و گروه ها قرار می گیرد تا علیه حقوق اجتماعی و ذاتی ملت‌ها به کار گرفته شود.

 

دبیر مجمع جهانی صلح اسلامی، بیان داشت: این همایش با هدف تأکید بر کرامت انسانی، عدالت، صلح و امنیت در جهان به عنوان حقوق اولیه و مسلم انسانی، گفتمان مقابله با تروریسم و تأکید بر صلح عادلانه تشکیل شده است که امیدواریم در افکار عمومی جایگاه خود را پیدا کند.

 

عامری، ابراز کرد: مجمع جهانی صلح اسلامی در صدد است که با استفاده از نظرات نخبگان به نوعی گفتمان سازی کرده تا بتواند راهکارهای لازم و ضروری برای مقابله با پدیده تروریست داشته باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا ما همواره با نخبگان جهانی و ملی فعال با موضوع مقابله با تروریسم در ارتباط مستمر بوده و جلسات زیادی را تشکل دادیم./807/202/ب2

ارسال نظرات