۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۵۸۶۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

هیچ گاه خلأ وجود امام را در طی زعامت رهبر انقلاب حس نکرده ایم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عالمی گفت: آیت الله خامنه ای 26 سال است که زعامت انقلاب اسلامی را عهده دار هستند اما طی این مدت در هیچ کجا ندیدیم حادثه یا مسأله ای پیش بیاید که خلأ امام را احساس کنیم و بگوییم کاش امام حضور داشتند.
آيت الله عالمي، نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان

آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص نقش حوزه و علما در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: علما و حوزه های علمیه با جلوداری امام خمینی(ره)، در انقلاب نقش رهبری داشتند.


وی افزود: روحانیت در کنار امام، انقلاب را برای مردم معرفی و مردم را برای حمایت و تبعیت از امام ترغیب و تشویق و منسجم کردند تا در نهایت این حرکت گسترده منجر به فروپاشی نظام شاهنشاهی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شد.


آیت الله عالمی با بیان این که حقیقتا تثبیت انقلاب دشوارتر از ایجاد آن است، تصریح کرد: در این عرصه نیز علما و حوزه های علمیه تا زمانی که امام در قید حیات بودند دائما از ایشان پشتیبانی کردند و پس از رحلت ایشان نیز همواره حامی رهبر معظم انقلاب بوده اند.


عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: گذشته از این، مجلس خبرگان که از ارکان انقلاب محسوب می شود، عصاره حوزه های علمیه بوده و تحصیل کرده های رد بالای حوزوی در آن حضور دارند.


وی درباره مدیریت رهبر معظم انقلاب در پیشبرد اهداف انقلاب گفت: ایشان 26 سال است زعامت انقلاب اسلامی را عهده دار هستند اما طی این مدت در هیچ کجا ندیدیم حادثه یا مسأله ای پیش بیاید که خلأ امام را احساس کنیم و بگوییم کاش امام حضور داشتند.

 

آیت الله عالمی با اشاره به وظیفه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان برای تحقیق از دستگاه ها و دفاتر و امور مربوط به رهبری، گفت: بعد از شکل گیری این کمیسیون، وقتی آیت الله مشکینی به عنوان رییس مجلس، اعضای آن را به رهبری معرفی کردند، ایشان با گشاده رویی فرمودند همه درها به روی این کمیسیون باز است که از هر جا می خواهند تحقیق کنند.


نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که آیت الله خامنه ای وظیفه بی بدیل رهبری نظام اسلامی را به بهترین وجه اجرایی کرده اند، افزود: همه امت اسلام باید به خاطر وجود چنین رهبری شکرگذار خداوند باشند.


وی در تبیین رمز ماندگاری انقلاب نیز خاطرنشان کرد: رمز ثبات و ماندگاری انقلاب اسلامی همان رمز شکل گیری آن یعنی سه عنصر اصلی رهبری، دین و عقاید و وحدت مردم است؛ از این رو دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و مانع تراشی بر سر راه آن، این سه عنصر را در قالب تضعیف رهبری، ایجاد تردید در مردم نسبت به ارزش های دینی و ایجاد تفرقه میان مردم نشانه گرفته است./930/
302/ب2

ارسال نظرات