۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۱۵۸۷۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

سیاست خارجی رهبر انقلاب و امام خمینی براساس تعالیم قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: سیاست خارجی رهبر معظم انقلاب و امام خمینی براساس آیات قرآن کریم و دستوراتی است که خداوند در قرآن به ما داده است و حتی یک مورد ندیدم که امام و رهبر انقلاب درباره مسائل ارتباط ما با کفار و غرب حرفی زده باشند که غیر از قرآن باشد.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب گذشته در گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهر اصفهان در مجموعه قائمیه، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی تحولی در مردم ایجاد کرد که این تغییر و تحول انقلاب را شکل داد، شخصیت امام موجب شد مردم به حمایت از ایشان و انقلاب اسلامی بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: چه عملی را امام انجام داد که این چنین محبتش در دل انسان ها جا گرئفته است و استقبال عجیب 12 بهمن را مردم انجام دادند که در تاریخ بشر بی نظیر است و چندین فرسخ مردم پشت سر هم در حال شعار دادن و در حال اشک محبت ریخت بودند. علتش چیست؟ امام فقیه بود، اصولی بود، عارف بود و در همه زمینه ها مجتهد بود، به نظر می رسد چیزی که باعث عشق برای انسان ها خلوص این رهبر بود.

 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: کسی که ایمان داشته باشد خدوند محبت این انسان را در دل آدم ها قرار می دهد و این یک محبت الهی است، عشق و ارادتی که ما نسبت به ائمه داریمیک درجه بالاتر از عشقی است که به امام خمینی داریم، ایشان در راه ائمه و در راه حق قدم برداشت که هنوز مردم به ایشان این ارادت را دارند و کلامشان را در زندگی سر لوحه قرار می دهند.

 

آنچه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب از سیاست خارجی بیان می‌کنند بر اساس قرآن است

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: زمانی بر این مسأله سیاست خارجی امام و رهبری فکر می کردم، دیدم آنچه که امام و رهبر بیان می کنند بر اساس قرآن است و با صراحت آیات قران است و حتی یک مورد ندیدم که امام و رهبر معظم انقلاب درباره مسائل ارتباط ما با کفار و غرب زده حرفی باشند که غیر از قرآن باشد، مثلا در رابطه با آمریکا هم امام و هم رهبر معظم انقلاب می گویند که هیچ وقت اینان با ما خوب نمی شوند و اینان همواره ضرر ما را می خواهند و به پیامبر در قران می گویند که یهود و نصاری هیچ وقت با شما خوب نمی شوند مگر اینکه نصرانی یا یهودی شوید و از آنها تبعیت کنید.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: چرا عرب ها به سمت یهود و نصاری می روند بر اساس قرآن آن ها عروسک آن ها هستند و خداوند بشارت به خوبان می دهد که بدانید خداوند فتح و پیروزی را برای شما می آورد که در آن زمان آن ها می فهمند که کفار هیچ غلطی نمی توانند بکنند و برای جمعی منسجم تو خالی هستند.

 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: قرآن کریم به ما می‌گوید اینان هیچ وقت دست از جنگ با شما بر نمی دارند و دائم در حال جنگ با شما هستند و هیچ وقت خیال نکنید اینان با شما دوست می شوند مگر اینکه شما را از دین بازگرداند. ما چه کنیم با این گروه دشمن، دو قسمت هستند که یک گروه که با شما کاری ندارند کاری با آن‌ها نداشته باشید.

 

وی با اشاره به دشمنی عمیق آمریکا و اسرائیل با اسلام و مسلمین و به ویژه ملت ایران تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید خدا نهی می‌کند شما را از دشمنی و جنگ با کسانی که با شما جنگ نمی کنند و نهی نمی کند که با آنها به خوبی رفتار کنید و با عقل برخورد کنید و همه کافران کینه ما را دارند اما در برخورد فیزیکی با آن کسی که با شما می‌جنگد بجنگید مانند امریکا و اسرائیل که نه جانشان و نه مالشان برای ما اهمیت دارد و کوچکترین خرید و فروش با آن ها حرام است.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان، با بیان این‌که اگر بدانیم وسایل آمریکایی را که می خریم کمک به آمریکا است جایز نیست گفت: این ها حرفایی است که امام و رهبری در سیاست خارجی گفته اند و اینان حیله گر هستند، فرآن می فرماید: ای کسانی که مومن هستید غیر از خودتان را محرم اسرار ندانید و اینان هیچ گاه از ضرر زدن به شما پا پایین آوردن شما فرو نمی گذارند و دوست دارند شما در سختی بیفتید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سیاست های استکباری و استعماری غرب و آمریکا افزود: سیاست رهبری نیست که حرفی بگویند که بعدا اشخاصی مطرح کنند که نمی گذارند ما کاری انجام دهیم ، گرچه یک ذره سیاست های خارجی ما که رهبر معظم انقلاب و امام خمینی فرموده‌اند از قرآن خارج نیست و همه براساس نص صریح قرآن مطرح شده است.

 

همه مسلمانان معتقد هستند رهبر جامعه اسلامی باید یک مجتهد عادل باشد

وی در ادامه اظهار کرد: به اتفاق همه مسلمانان رهبر مسلمانان باید مجتهد عادل باشد که یک اشتباه اهل تسنن دارند که می گویند یک نفر به زور بر ما حاکم شد و عادل نبود باید از آن پیروی کنیم در صورتی که اسلام حکومت و تسلط کافر بر مسلمان ولو در حد شوهر به زن را جایز نمی‌داند و اجازه نمی‌دهد چه برسد به حکومت جامعه اسلامی و حکومت بر مسلمانان.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن تأکید بر لزوم پیروی از قانون اساسی تصریح کرد: قانونی که بر جامعه اسلامی حکومت می کند با قانون اسلامی باشد و قانون اساسی می گوید کسی نباید به غیر از اسلام صحبت کند و اگر مجلس و شورای نگهبان هم تایید کند قابل اجرا نیست، ما می خواهیم قانون جامعه اسلامی باشد که هست، از ابتدای شکل گیری انقلاب و تصویب قانون اساسی امام گفتند قانون اساسی ما خلاف اسلام در آن نیست و با دشمن قدم بر نمی داریم و زیر سلطه کفار نمی رویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به توطئه‌های برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: برخی کشورها مانند عربستان و قطر و کویت زیر سلطه امریکا هستند و حتی بدون اجازه آمریکا نمی توانند حتی یک تیر هم استفاده کنند در حالی که بیشترین خرید تسلیحات از آمریکا و متحدانش توسط همین کشورها صورت می‌گیرد.

 

گناهان افراد را نباید به پای انقلاب اسلامی گذاشت

وی ابراز کرد: اصل کار انقلاب حکومت خدا بر مردم بود و گناهان و ریاهایی که می شود ربطی به حکومت اسلامی ندارد و حکومت انسان ها نیستند و ما دومیلیون آدم حسابی می‌خواهیم که حکومت اسلامی داشته باشیم، امام یک حکومت دینی را که در نظر ائمه(ع) بوده است را برای ما ارمغان آورد، مگر ائمه غیر از ایجا د حکومت اسلامی می خواستند که الان نیز حکومت اسلامی است و شاید برخی از افراد در این حکومت مشکل دارند اما مشکلات افراد را نباید به اسم نظام اسلامی گذاشت.عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ما نباید توجهی به شبکه های فارسی دنیای کفر داشته باشیم و نباید نا امید باشیم و ائمه جماعات باید در راه اسلام و رهبری هرگونه تلاشی را داشته باشند، اگر شل بیاییم انقلاب ما از دست ما رفته است و این نعمت بزرگ الهی را از دست خواهیم داد.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت انتخابات امسال تصریح کرد: باید در راستای انتخابات به رهنمودهای رهبر توجه کنیم، غربی ها منتظر این هستند که یک رای کمتر باشد تا بگویند افراد از حکومت جدا شده اند، به همین دلیل است که جز واجبات عینی است رای دادن و همه باید برای انتخابات مجلس خبرگان به میدان بیایند و در انتخابات آن و انتخاب خبرگان رهبری شرکت کنند./1304/202/ب1

ارسال نظرات