۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۱۵۹۳۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره باغ بهاری بهمن در کرمان، مراسم کلنگ زنی ساخت تربت خانه امامزاده عبدالله شهرستان رابر، وقف زمین کشاورزی در رفسنجان برای حضرت سید الشهدا و اجرای کاشی کاری معلق بندی در حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر جوپار از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

رییس حوزه هنری کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: مجموعه ی باغ بهاری بهمن شامل بخش‌هایی از جمله تصنیف و ترانه‌ی انقلاب، کاریکاتور و کاریکلماتور انقلاب، انقلاب در شهرستان‌ها، فیلم کوتاه انقلاب و در باغ خاطره است.


محمد حسین ملکی بیان کرد: بخش کاریکاتور و کاریکلماتور انقلاب نیز با هدف شناساندن دشمنان درونی و بیرونی انقلاب اسلامی با موضوع دشمنان درونی انقلاب اسلامی؛ دروغ، ریاکاری، جاه‌طلبی و اشرافی‌گری و دشمنان بیرونی؛ زورگویی و زیاده‌خواهی قدرت‌ها برگزار می‌شود.


رییس حوزه‌هنری استان کرمان با بیان این‌ که بخش فیلم کوتاه انقلاب در دو سطح عمومی و حرفه‌ای برگزارمی شود، تصریح کرد: سطح عمومی آن برای نوجوانان و جوانان است که از آن‌ها خواسته‌ایم خاطرات بزرگترهایشان از انقلاب را به آسان‌ترین شکل حتی با تلفن‌همراه ضبط وتصویربرداری و برای ما ارسال کنند.


وی یادآور شد: باغ بهاری بهمن طرحی است که حوزه‌هنری برای گرامیداشت سالگرد سی ‌وهفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده است.


کلنگ ساخت تربت خانه امامزاده عبدالله رابر زده شد


همزمان با جشن های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در اماکن متبرکه استان کرمان، یک طرح عمرانی در امامزاده عبدالله(ع) بخش سرغشک شهرستان رابرکلنگ زنی شد.


بر اساس این گزارش در مراسم جشنی که با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مردم و مسوولان شهرستان رابر برگزارشد. کلنگ ساخت تربت خانه امامزاده عبدالله در زمینی بمساحت 200 متر مربع زده شد.


همنچنین در حاشیه این مراسم مبلغ 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی فرمانداری شهرستان رابر به این طرح عمرانی اختصاص یافت.


آستان امامزاده عبدالله (ع) بخش سرغشک در حد فاصل 12 کیلومتری از مرکز شهرستان رابر واقع شده است که نسب شریف این بزرگوار با 3 واسطه به امام موسی کاظم (ع) منتهی می شود.


زمین کشاورزی در رفسنجان وقف حضرت سید الشهدا شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان از وقف زمین کشاورزی جهت مراسم عزای حضرت سید الشهداء در این شهرستان خبر داد.


حجت الاسلام محمد محمد زاده با اشاره به ثبت مورد وقف جدید در این شهرستان اظهار کرد: از سوی بانوی واقف "زهرا بهرامشاهی" قطعه زمین کشاورزی جهت مراسم تعزیه داری حضرت سید الشهدا(ع) وقف شد.


وی افزود: این زمین با 25هزار متر مربع مساحت دارای درختان مشجر و ثمری پسته است.


محمدزاده ارزش این زمین را 500 میلیون ریال عنوان و خاطرنشانکرد:از ابتدای سال جاری به همت خیرین نیکوکار 15 مورد وقف جدیدی در شهرستان رفسنجان ثبت شده است.


اجرای کاشی کاری معلق بندی در حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر جوپار

حجت الاسلام مصطفی بساوند با اشاره به جزئیات عملیات عمرانی در حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) شهر جوپار اظهار کرد: عملیات اجرایی معقلی بندی و کار بندی رواق های صحن امامامزاده در حال انجام است.


وی با اشاره به پیچیدگی و سختی کار این نوع سبک کار کاشی کاری افزود: این عملیات اجرایی در 6 رواق حرم مطهر در مساحت 70 متر مربع در حال انجام است.

بساوند همچنین به تکمیل عملیات مقرنس کاری درب ورودی حرم با بیش از یکصد متر مربع اشاره کرد و افزود: اعتبارات طرح های عمرانی از محل نذورات مردمی و وجوهات امامزاده اختصاص یافته است./9709/101/ب1

ارسال نظرات