۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۹۹۱
در گفت‌و‌گو با حجت الاسلام مخدوم بررسی شد؛

ظهور کاردکردهای دین در لوای انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در تبیین خدمات فرهنگی و معارفی انقلاب اسلامی گفت: حرکت‌های بسیار خوبی در حوزه عمل و کارکردهای دین در جامعه صورت گرفته، شاید اگر تجربه انقلاب اسلامی نبوده برخی از آن حضور‎ها و جلوه‌های کارکرد دین در جامعه شاید کم رنگ و فقط در کتاب‌ها باقی می‌ماند.
حجت الاسلام مخدوم،  رييس مرکز ملي پاسخگويي به سؤالات ديني

حجت‌الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه آموزه های اسلام می تواند به صورت کاربردی زندگی‌ساز باشد و  جامعه ای را اداره کند، ابراز کرد: بعد از حکومت چند ساله نبی اکرم(ص)، امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع)، آموزه‌ها دینی هنوز رنگ تحقق پیدا نکرده در حالی که آموزه هایی در اسلام وجود دارد که باعث پایه ریزی یک زندگی خوب برای هر کسی می شود.

 

وی ادامه داد: با انقلابی که در ایران به وجود آمد این آموزه ها نیز به وجود آمدند، انقلاب اسلامی یکی از ظرفیت های است که می تواند نشان دهد که آموزه های اسلام چقدر می تواند در زندگی ما کاربرد داشته باشد.

 

حجت الاسلام مخدوم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خدماتی که در حوزه دین و فرهنگ به وجود آورد خدماتی بود که در دوران قبل از انقلاب وجود نداشت، تصریح کرد: اسلام در آن زمان به معنای علمی و کاربردی و برنامه ای عملی که مبنای عمل در یک جامعه است، وجود نداشت.

 

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با توجه به رهنمود های رهبر انقلاب اسلامی ابراز کرد: تمام آموزه های اسلام و تمام آنچه بر اساس الگوی متعالی اسلامی است هنوز در جامعه ما پیاده‌سازی نشده است و فاصله زیادی با اجرای این الگوها در جامعه خود داریم.

 

حجت الاسلام مخدوم افزود: حرکت های بسیار خوبی در حوزه عمل و کارکردهای دین در جامعه صورت گرفته، شاید اگر تجربه انقلاب اسلامی نبوده برخی از آن حضورها و جلوه‌های کارکرد دین در جامعه شاید کم رنگ و فقط در کتاب ها باقی می ماند.

 

وی ایجاد شبکه های معارفی و قرانی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: اصولا اینکه رسانه در اختیار نظامی باشد که مبتنی بر اسلام است برکات متعددی دارد که یکی از این برکات شبکه هایی است که رویکرد دینی دارند.

 

حجت الاسلام مخدوم اضافه کرد: نباید به این شبکه ها تنها اکتفا کرد و انتظار این است که همه شبکه ها و رسانه ها در نظام اسلامی شبکه ای باشند که هر برنامه ای را که به نمایش می گذارند بر پایه مبانی اسلامی باشد و ناسازگاری با اسلام نداشته باشد.

 

وی در پایان اظهار کرد: در میان فعالیت های رسانه، فعالیت های غیر مستقیم آن بسیار اثربخش تر است که برخی از رسانه های ما این شیوه را در پیش گرفتند و با برنامه های خودشان با این روش که جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد و اثر بیشتری بر آنها می‏گذارد./875/ت302/س

 

ارسال نظرات