۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۶۰۰۸
امروز در دانشکده صدا و سیما؛

پایان نامه «آخرالزمان در هالیوود» دفاع شد

خبرگزاری رسا ـ پایان نامه عملی آخرالزمان در هالیوود که از سوی رحیم بصری پور طلبه و دانشجوی رشته تولید سیمای دانشکده صداوسیما قم تولید شده بود در اتاق دفاعیات این دانشکده دفاع شد.
پايان نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه دفاعیه پایان نامه رشته تولید سیما دانشکده صداوسیما قم در دو بخش نظری با موضوع تبیین ویژگی های عناصر ساختاری برنامه های ترکیبی تلویزیون به منظور جذب مخاطب و بخش عملی با موضوع آخرالزمان در هالیوود که به همت رحیم بصری پور طلبه و دانشجوی دانشکده صدا وسیما قم تولید شده بود در سالن همایش های این دانشکده  برگزار شد.

 

در آغاز این جلسه دفاعیه مستند آخرالزمان در هالیوود پخش گردید که به موضوع قدرت تصویر بر اذهان همچنین روش‌های استفاده غرب از این قدرت در زمینه فرهنگ‌سازی همانند درگیرکردن احساسات و ادراک انسان پرداخته بود.

 

پس از اجرای این مستند بصری پور به بیان بخش نظری پایان نامه خود به مدت 15 دقیقه پرداخت و با اشاره به هدف خود از انتخاب این موضوع گفت: بیشتر برنامه های صداوسیما به ویژه برنامه های مذهبی از نوع ترکیبی هستند و در حالی که این نوع برنامه ها زمان فروانی را در اختیار دارند نتوانسته اند مخاطبان و تأثیرات فراوانی جذب و ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: ویژگی های عناصر ساختاری برنامه های ترکیبی با جذب مخاطب رابطه مستقیمی دارند به گونه ای که در صورت نبود هریک از این ویژگی ها ممکن است به قیمت از دست دادن جمعیت فراوانی از مخاطبان همراه باشد؛ گاهی اوقات این عناصر به گونه ای برای مخاطبان جذابیت ایجاد می کنند که مخاطبان نا خود آگاه جذب برنامه و به آن علاقه مند می شوند.

 

پس از سخنان بصری پور، محمد رضا پاسدار استاد داور این جلسه دفاعیه به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: در صورت رعایت برخی نکات، این پایان نامه قابل استفاده برای تمامی دانشجویان خواهد بود؛ در چکیده این پایان نامه گفته شده تمام منابع مورد بررسی قرار گرفته است در حالی که چنین موردی علمی نیست.

 

وی با اشاره به واژه ساختار فرمی بیان داشت:  در زمینه تفاوت میان ساختار، قالب و فرم مشکلات فراوانی وجود دارد؛ هنگامی که در پایان نامه از واژه ساختار فرمی استفاده می شود باید با توضیحی در زمینه تفاوت ساختار فرمی و محتوایی همراه باشد؛ استفاده ار فرضیه های بدیهی، عدم بیان تأیید یا رد فرضیه های بیان شده در پایان نامه، استفاده از مطالب و واژه های تکراری ضعف های موجود در این پایان نامه هستند./1324/202/ب2

ارسال نظرات