۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۶۰۰۹
رییس سازمان درالقرآن الکریم کشور مطرح کرد؛

تبدیل ۱۰۰ هزار مهدکودک در کشور به مهدکودک‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان درالقرآن الکریم کشور گفت: باید کاری کرد تا بیش از ۱۰۰ هزار مهدکودک در کشور به مهد کودک قرآنی تبدیل و نونهالان را از همان سنین خردسالی به فراگیری قرآن فرا خواند.
 مهدي قره شيخلو

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی قره شیخلو امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره قرآنی فجر در بندرعباس اظهارداشت: با تلاش و پیشرفت‌های خوبی که در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور انجام شده هنوز به آن نقطه مطلوب دست نیافته ایم.

 

وی بیان‌ داشت: متأسفانه هنوز در مهدکودک‌های فعال در کشور، آن طور که باید، به مباحث قرآنی توجه نمی‌شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور ادامه‌داد: باید کاری کرد تا بیش از 100 هزار مهدکودک در کشور به مهد کودک قرآنی تبدیل و نونهالان را از همان سنین خردسالی به فراگیری قرآن و آشنایی با این کتاب آسمانی بپردازند.

 

قره شیخلو با اشاره به نقش مهم و اساسی مادران در زمینه فراگیری امور قرآنی نونهالان گفت: مادران باید تلاش کنند تا فرزندان خود را از سنین پایین با قرآن آشنا و همراه کنند.

 

وی تأکید‌کرد: آشنایی نونهالان در سنین کودکی سبب می‌شود تا در دوران نوجوانی و جوانی به یک نیروی قرآنی مستعد تبدیل شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم، برپایی این‌گونه جشنواره ها را فرصتی مناسب برای معرفی ‌ و پتانسیل‌های قرآنی دانست و گفت: همه دستگاه های فرهنگی باید در راستای معرفی و پرورش نیروهای قرآنی تلاش کنند.

 

قره شیخلو همچنین ابرازداشت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور نیازمند استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی و تربیت علاقمندان به این امور در رشته‌های مختلف بوده و این امر جز با همکاری و تعامل خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی محقق نمی‌شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر تلاش و همت خانواده‌ها در راستای فراگیری امور قرآنی توسط نونهالان گفت: والدین باید در راستای آموزش قرآن و آشنایی فرزندان با آموزه‌های قرآنی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، انتخاب نام نیکو، تربیت خوب و آموزش قرآن را از وظایف مهم خانواده‌ها برشمرد و تصریح‌کرد: انس با قرآن و هم‌نشینی با آن، تنها راه مصون‌ماندن فرزندان از آسیب‌ها و آفت‌های موجود در مسیر زندگی است./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات