۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۱۶۰۹۸
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

هدف از هجمه به شورای نگهبان تضعیف رهبری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با بیان این که هدف از هجمه به شورای نگهبان تضعیف رهبری است، گفت: به مرور زمان به دنبال انجام دادن چنین کاری هستند و صبر چنین کاری را نیز دارا هستند.
حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني، دبير جبهه پايداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد حوزه و دانشگاه در نخستین یادواره شهدای منسوبین پردیسان که در مسجد امام موسی کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به آیه 11 سوره رعد بیان داشت: تغییر وضعیت یک جامعه مبتنی بر تغییر وضعیت افراد آن جامعه است.

 

وی ادامه داد:  اگر بخواهیم جامعه ای تغییر کند باید در افراد آن جامعه تغییر ایجاد کرد؛ اراده بیشتر انسان ها ضعیف و تقلیدی است همان گونه که یک نفر در جامعه ما بیدار بود و برای بیدار کردن جامعه هم تلاش می کرد؛ امام خمینی(ره) هنگامی که بحث فقه خود را در نجف آغاز کرد به موضوع ولایت فقیه پرداخت، در آن زمان طرح این مسأله بسیار عجیب بود اما امام خمینی(ره) ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی فرد به فرد آغاز شد و اگر بخواهیم این نظام به حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) متصل شود  باید فرد به فرد آغاز کرد اکنون نیز دشمن این گونه عمل می کند و از طریق فضای مجازی با ایجاد یک شایعه مشکلات فراوانی ایجاد می کند.

 

وی ادامه داد: این انقلاب به آسانی به دست نیامده است بلکه باید تمام ملت را بیدار می کرد و در غیر این صورت ملت قیام نمی کرد و امام خمینی(ره) تنها می ماند؛ اگر اهل بیت الگوی زندگی هستند کارهایی را که برخی انجام می دهند مورد قبول اهل بیت نیستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: امام صادق(ع) پس از آن که حمران بن اعین عقاید خود را ابراز کرد فرمود حمران طراز بین شما و امام زمان شما است و کسی اعتقاداتش مانند حمران نباشد زندیق است؛ زندیق به اشخاصی مانند افراد التقاطی امروزی گفته می شود که اسلام را قبول دارند اما می گویند اسلام پاسخ گوی همه مسائل نیست.

 

وی ادامه داد: اسلام درهمه زمینه ها حرف برای گفتن دارد و اگر بیان نشده به دلیل این است یا طلبه ها آنها را بیان نکرده اند یا این که بیان کرده اند اما دیگران به آن عمل نمی کنند که هر دو صورت وجود دارد زیرا برخی روحانیون باور نکرده اند انقلاب شده است و در عهد عتیق زندگی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی به بیان ادامه روایت امام صادق(ع) پرداخت وگفت: حمران از امام صادق(ع) سؤال کرد اگر مخالف عقائد من شخصی از سادات علوی و فاطمی باشد باز هم زندیق خواهد بود، امام صادق(ع) فرمود حتی اگر از نسل پیامبراکرم(ص) و علوی یا فاطمی باشد و به امامت اعتقاد نداشته باشد زندیق است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: برخی اکنون بیان می کنند که این شخص امام زاده است در حالی که تأثیری ندارد و باید خودش را نشان دهد؛ کوبیدن شورای نگهبان بهانه است بهدف اصلی تضعیف رهبر معظم انقلاب است که به مرور زمان به دنبال انجام دادن چنین کاری هستند و صبر چنین کاری را نیز دارا هستند.

 

وی افزود: درسال 78 و 88 فتنه راه اندازی کردند که در هر کدام یک قدم پیش روی کردند و در این فتنه ها برخی روحانیون و نیروهای رزمنده نیز یافت می شوند؛ یکی از مسؤولین آمریکایی بیان کرده است بیش از 1800 نفر مسؤول عالی رتبه در سطح وزیر در خاورمیانه گماشته ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمیم آقاتهرانی خطاب به مردم بیان داشت: در رأی خود دقت داشته باشید زیرا در یک زمان خاص اختیار وجود دارد که به چه فردی رای بدهید و بعد از ورد افراد به مجلس کاری نمی توان کرد و آنها نیز در 4 سال هر کاری که بخواهند انجام می دهند؛ شخصی را وارد مجلس کنید که مجلس را مسجد کند نه این که یک شیطان در مسجد باشد./1324/پ202/ج

ارسال نظرات