۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۳۱۶۱۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی از ایران فراتر رفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روحانیت و مردم یک داد و ستد مثبت دارند، گفت: انقلاب اسلامی از ایران فراتر رفته است و ثمره این جریان در عراق نیز مشهود است.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برای بررسی نقش روحانیت در پیروزی انقلاب باید تاریخ ایران را بررسی کرد، گفت: مردم ایران در تاریخ چند هزار ساله خود، هیچگاه ملحد نبوده اند.

 

وی با بیان این که همواره خط تأیید فرهنگ ناب از سوی مردم ایران تعقیب می شود، ابراز کرد: مردم ایران روحانیت که ناب ترین قرابت به اسلام اهل بیت(ع) دارد را به رهبری می پذیرد.

 

به گفته وی، مردم ایران همواره پیرو اهل بیت(ع) و در انقلاب نیز به واسطه قدرت اداره روحانیت، به روحانیت روی آوردند.

 

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به این که در ایران ابتدا به اصل اسلام، بعد به اسلام اهل بیت(ع) و در ادامه به روحانیت روی آوردند، گفت: در عصر صفویه حضور روحانیت پررنگ تر شد و در عصر مشروطه نیز قوی تر از گذشته شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که همواره خط تأیید فرهنگ ناب از سوی مردم ایران تعقیب می شود، گفت: مردم ایران روحانیت که ناب ترین قرابت به اسلام اهل بیت(ع) دارد را به رهبری می پذیرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری پیروی مردم در تحریم تنباکو از علما تا آغاز انقلاب که تمام حکومت را تحویل رهبری دادند، گفت: ایران اسلامی در ابتدای راه است و باید به گونه ای حرکت کند که حکومت را تحویل صاحب اصلی آن دهد.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: مردم به روحانیت ارادت دارند و روحانیت نیز به فکر سربلندی مردم ایران است.

 

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به این که روحانیت و مردم یک داد و ستد مثبت دارند، گفت: انقلاب اسلامی از ایران فراتر رفته است و ثمره این جریان در عراق نیز مشهود است و امیدواریم به ظهور امام زمان(عج) متصل شود./1307/302/ب1

ارسال نظرات