۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۱۲۵
امام جمعه دامغان:

امام خمینی فارغ التحصیل مکتب سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: امام خمینی فارغ التحصیل مکتب سیدالشهدا(ع) و پرورش یافته حوزه علمیه است، فقیه، مجتهد و عالمی شجاع که خود و خانواده‌اش را برای احیای دین و حکومت اسلامی به مخاطره انداخت.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان مراسم گراميداشت دهه فجر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه این شهرستان شب گذشته در مراسم گرامیداشت فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار دامغان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ملت آگاه ایران که 37 سال پیش با رهبری خمینی کبیر به پیروزی رسید، امروز همچون ستاره‌ای درخشان در جهان می‌درخشد.

 

وی اضافه کرد: شاید بزرگ ترین سوال در ذهن برخی افراد این باشد که امام خمینی(ره) چرا قیام کرد؛ امام راحل(ره) اگر در مسیر اعتلای اسلام ناب محمدی قیام دستگیر و زندانی و تبعید نمی‌شد، پسر بزرگوارش حاج آقا مصطفی را نمی‌کشتند و جانش به مخاطره نمی‌افتاد، اما بر علیه طاغوت زمان و نظام سلطه بپاخواست زیرا پیرو راستین مکتب و راه اباعبدالله(ع) بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در دهه‌های پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی 13 قیام مردمی دیگر در ایران بر علیه حکومت فاسد شاهنشاهی انجام شد، خون‌های بسیاری در این مسیر داده شد، اما هیچ‌یک به ثمر نرسید؛ تفاوت انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران که در بهمن 57 به پیروزی رسید، با نهضت‌های پیشین وجود رهبری الهی، فقیه، مجتهد، عالم، شجاع، عارف، مؤلف و با اخلاص بنام حضرت روح الله بود.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی و حکومت اسلامی را زنده‌کرد و با تبعیت از سیره اهل‌بیت انقلاب اسلامی را در مسیر پیروزی هدایت کرد، افزود: ماهیت انقلاب ملت ما استکبار ستیزی است، از این رو ایران اسلامی امروز هم با رهبری فقیهی از سلاله پاک رسول الله و شاگرد ممتاز مکتب ابا عبدالله(ع) در برابر همه دنیای کفر ایستاده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تصریح کرد: امروز همه باید بیاندیشیم که امام خمینی(ره) چگونه با عملش به ما درس خداجویی و کفر ستیزی می‌دهد، چگونه می‌تواند داغ بزرگ شهادت مظلومانه پسر عالم و مجتهد خود را از الطاف خفیه الهی عنوان کند، ما تاکنون برای اسلام چه کاری انجام داده‌ایم، برای حفظ ارزش‌های دین رسول الله چند سیلی خورده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه امروز شاید ملت ما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر کم‌توجه شده‌اند، درست است که در برخی موارد فساد اخلاقی و اقتصادی و یا اشرافی‌گری و رانت خواری در کشور دیده می‌شود اما بدون تردید دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی صدها و بلکه هزاران برابر کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها است و انقلاب ما در مسیر توسعه ایران اسلامی گام برمی‌دارد.

 

امام جمعه دامغان با ذکر این مطلب که جدا کردن مردم از روحانیان بزرگترین آرزوی دشمن برای ملت ما است، گفت: آنها دریافته‌اند که بهترین راه ضربه زدن به انقلاب اسلامی و کشور ما تحقق این آرزو است، اما ملت بصیر ایران اسلامی با الگو قرار دادن شهدا و حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز بار دیگر فریاد هیهات منا الذله و مرگ بر آمریکا سر خواهند داد و آماده‌اند تا جان و مال خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب فدا کنند./977/202/ب1

ارسال نظرات