۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۳۱۶۱۲۸
وزیر سابق اطلاعات:

تبعیت از ولی فقیه 22 بهمن را به یوم الله تبدیل کرد/ امروز عده ای مانند پیش از انقلاب فقط کدخدا را می بینند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصلحی گفت: کار ویژه مردم در 22بهمن 57 این بود که با وجود علم به سفاکی و خونخواری طاغوت، دعوت امام را لبیک گفته و از ایشان تبعیت کردند، از این رو مورد عنایت ویژه خدا قرار گرفتند.
حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، شب گذشته در مراسم جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی با اشاره به آیه 5 سوره ابراهیم گفت: در این آیه خداوند هدف ارسال رسل و نهضت های انبیا را خارج کردن مردم از ظلمات به سمت نور معرفی می کند که این امر به استمرار و برنامه ریزی نیاز دارد و یک دفعه به دست نمی آید.

 


وی با بیان این که قیام امام خمینی(ره) نیز با همین هدف شکل گرفت، افزود: ایشان در مذاکره با شهید عراقی و آقای عسگراولادی درباره مسائل انقلاب، هدف خود را ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه سازی ظهور معرفی می کنند که همه در واقع خروج از ظلمت به سمت نور است و هر سه در حال حاضر رو به تحقق هستند.

 


حرکت به سمت نور هزینه دارد
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به این که این خروج به سمت نور قطعا موانع و هزینه هایی دارد و در ابعاد مختلف با چالش هایی مواجه است، اظهار کرد: به عنوان مثال ایران در جنگ تحمیلی نه تنها با عراق که با همه دنیا و در رأس آن ها آمریکا می جنگید و هر جا کشورهای دیگر کم می آوردند آمریکا مستقیم به میدان می آمد و جبران می کرد.

 


وزیر سابق اطلاعات گفت: ولیعهد سابق عربستان به عنوان یکی از این کشورها، در جلسه رسمی با حضور رسانه ها اعتراف کرد که در زمان جنگ تحمیلی با همه هستی خود از صدام دفاع و طی هشت سال جنگ، بیش از 400 میلیارد دلار به او کمک کرد.

 

امروز عده ای مانند پیش از انقلاب فقط کدخدا را می بینند
وی با بیان این که جبهه کفر و استکبار از مقابله با انقلاب دست بردار نیست، تصریح کرد: پیش از انقلاب، اراده و تصمیم مردم هیچ جایگاهی در مسائل مختلف نداشت و هر چه می شد می گفتند اراده خان یا شاه تعلق  گرفته امروز هم یک عده همین را می خواهند وهر اتفاقی در داخل و خارج می افتد می گویند امریکا به عنوان کدخدا تصمیم گرفته و این اتفاق افتاده است.

 


حجت الاسلام مصلحی گفت: استکبار جهانی وقتی خود را از مقابله مستقیم با بیداری اسلامی ناتوان دید، تلاش کرد از آن به عنوان فرصتی برای اهداف خود استفاده کند و مقاومت اسلامی را با شعار بیداری اسلامی در هم بشکند؛ در این راستا طراحی کردند ابتدا بشار اسد را به عنوان ضعیف ترین نقطه خط مقاومت و بعد حزب الله لبنان و ایران را از میان بردارند.

 


حجت الاسلام مصلحی با بیان این که دشمن از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند، افزود: پنج سال است استکبار با همه هستی خود دارند هزینه می کند که بشار اسد برود اما رهبر معظم انقلاب می فرمایند بشار باید بماند و همین گونه هم شده است.

 


کارویژه مردم در 22 بهمن 57، تبعیت از امام با وجود علم به خطرات این راه بود
وی خاطرنشان کرد: دومین پیام آیه 5 سوره ابراهیم، تذکر ایام الله است؛ با این که در حقیقت همه روزها روزهای خدا است اما برخی روزها امت به خاطر ویژگی های انسانی و ارزشی که پیدا می کند، در اوج و مورد عنایت ویژه خداوند قرار می گیرد.

 


وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اعلام حکومت نظامی از سوی رژیم شاه و دستور امام مبنی بر ریختن مردم به خیابان ها در روز 22 بهمن 57، گفت: کار ویژه مردم در این روز این بود که با وجود علم به سفاکی و خونخواری طاغوت، دعوت امام را لبیک گفته و از امام تبعیت کردند و به اوج رسیدند و این تبعیت 37 سال است توسط مردم دارد پیش می رود هر چند گاهی مسؤولان کم می آورند.

 


برای رسیدن به نور و پیروزی باید در اوج صبر بود
حجت الاسلام مصلحی یادآور شد: سومین پیام آیه شریفه این است که در مسیر خروج از ظلمات نه تنها صبور بلکه باید صبّار و در اوج صبر بود.

 


استکبارستیزی مسیر قرآن است
وی با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر اتمام دشمنی با امریکا، افزود: مبارزه با امریکا و استکبار، مسیر قرآن است؛ خداوند در یک سوم قرآن فقط به معرفی یهود و دشمنان اسلام پرداخته و برای هشیاری در مقابل آنان به مسلمانان هشدار می دهد.

 


وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد: برای تداوم دشمنی آمریکا دلیلی روشن تر از این وجود دارد که در قانون بودجه آمریکا همیشه و از جمله امسال بیش از 2 میلیارد دلار برای مقابله با انقلاب به تصویب می رسد؟.

 


حجت الاسلام مصلحی با اشاره به آیات 51 تا 56 سور مائده، گفت: امروز عده ای ولایت مداری را افراط و تندروی می خوانند در حالی که قرآن کریم ولایت مداری یهود و نصاری که امروز اروپا و امریکا مصداق آن هستند، را نفی می کند.

 


وی افزود: خداوند در ادامه آیات می فرماید آن ها که دلشان بیمار است به سمت یهود و نصاری سرعت می گیرند و در پاسخ دلیل این کار می گویند می ترسیم آن ها به ما لطمه بزنند اما خدا یک دفعه منصرتی را می رساند و این ها از پشیمانی نمی دانند چه کنند.

 


انگلیس در ایجاد شعب التقاطی فکری در مذاهب و کشورهای دنیا یک کارکشته قوی است
حجت الاسلام مصلحی در ادامه سخنان خود به پروژه نفوذ دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: نفوذ سابقه ای دیرینه در تاریخ دارد و یهود صهیونیست در این مقوله کارکشته است.

 


وی با بیان این که نفوذ به دو شیوه موردی و جریانی صورت می گیرد، ادامه داد: نفوذ موردی به معنای جاسوسی و ترور فیزیکی و شخصیتی افراد است؛ در ترور شخصیتی یا افرادی را که دارای جایگاه و مرجعیتی میان مردم هستند توسط اطرافیانشان منحرف می کنند و حتی بدین منظور ارتباطات فامیلی بدین منظور ایجاد می کنند یا خود فرد را دچار التقاط فکری می کنند.

 


وزیر سابق اطلاعات با بیان این که سرویس اطلاعاتی انگلیس در ایجاد شعب التقاطی فکری در مذاهب و کشورهای دنیا یک کارکشته قوی است، حجتیه و بهائیت را از شعب التقاطی شیعه معرفی و اظهار کرد:  در اثر چنین افکاری، گاهی کم کاری می کنیم و وقتی دچار گرفتاری و بلا شدیم می گوییم خدا صاحب عصر را برساند ما که نمی توانیم این مشکلات را حل کنیم.

 


وی یادآور شد: شکل دیگر نفوذ این است که دشمن افراد مورد نظر و همسو با خود را در جایگاه قدرت قرار می دهد چنان که معاویه با نفوذ یهود صهیونیست در جایگاهی قرار گرفت که 21 سال بر دنیای اسلام حاکمیت کرد.

 


باید آماده باشیم بشنویم مگر امام و ولی فقیه هم دنبال اسلام هستند


حجت الاسلام مصلحی با اشاره به توطئه وارونه جلوه دادن حقایق در جنگ نرم، گفت: وقتی این توطئه به حدی می رسد که هنگام شهادت امیرمؤمنان علی(ع) در محراب، می گویند مگر علی(ع) نماز می خواند، امروز هم باید آماده باشیم بشنویم مگر امام و ولی فقیه هم دنبال اسلام هستند؟.

 


عده ای به جای سخنان صریح امام می خواهند ایشان را با خاطره به جوانان معرفی کنند
وی با بیان این که کار جنگ نرم، تغییرافکار، رفتار و ساختارها است، افزود: عاملان جنگ نرم به جای نقل سخنان امام از صحیفه و آثار خود ایشان، از امام خاطره می گویند تا نسل سوم و چهارم را که امام را ندیده و در جریان اصل وقایع آن زمان نبوده گمراه کنند.

 


وزیر سابق اطلاعات با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در خردادماه امسال مبنی بر این که اگر ملت راه امام را گم کند، نسبت به راه امام غفلت کند یا عمدا راه امام را کناربگذارد، سیلی خواهد خورد، تصریح کرد: گم کردن راه امام مربوط به نسل سوم و چهارم، غفلت از راه امام مربوط به نسل اول و دوم و کنار گذاشتن راه امام مربوط به نفوذی ها است.

 


می خواهند ولی فقیهی موازی با ولی فقیه امام اما مخالف گفتمان ایشان بیاورند
حجت الاسلام مصلحی، طرح مسائلی همچون شورای رهبری و عدم نظارت شورای نگهبان را در راستای جنگ نرم دانست و گفت: توطئه ها فقط به همین موارد ختم نمی شود؛ دنبال این هستند که ولی فقیهی موازی با ولی فقیه امام بیاورند که مخالف گفتمان امام عمل کند.

 


شیوه ها و ابزارهای نفوذ جریانی

وی، شبکه سازی(نیروهای خود) داخل امت، تغییر باورها، تغییر آرمان ها، تغییر نگاه ها و تغییر سبک زندگی را از شیوه های نفوذ جریانی معرفی و اظهار کرد: نفوذ جریانی عمدتا از طریق دو ابزار پول و جاذبه های جنسی اتفاق می افتد.

 


وزیر سابق اطلاعات در پایان خطاب به دانشجویان بر ضرورت شناخت جایگاه امامت، امام و ولایت در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: هنوز آن گونه که باید نقش امامت را در عالم هستی نشناخته ایم؛ مقام ائمه اطهار و ویژگی های امام در زیارتنامه جامعه کبیره به عنوان دائرة المعارف امامت از زبان خود امام تبیین شده است که می توان با مطالعه شرح های این زیارت به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یافت./930/201/ب1

ارسال نظرات