۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۱۶۱۵۲
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

ترویج انفعال در برابر دشمن بسیار خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) سستی در برابر دشمن را خطرناک توصیف کرد و گفت: کسانی که سعی می‌کنند دشمن را بی خطر جلوه دهند به اشاعه یک بیماری همه گیر در کشور اقدام کرده‌اند.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: همیشه قرآن کریم کفر به طاغوت و ایمان به خدا را شاخص قرار می‌دهد، کفایت نمی‌کند که کسی ایمان به خدا بیاورد بلکه باید طاغوت را نیز نفی کند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: امیرمؤمنان علی (ع) می‌فرماید «تقویت حق و سست کردن باطل وظیفه مردم است» نمی‌شود ما حق را تقویت کنیم بدون اینکه با باطل رویارویی داشته باشیم؛ پشتیبانی از جمهوری اسلامی تقویت حق و پیام مقابله با مستکبرین نیز در راستای سست کردن بنیان‌های باطل است.
حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به روحیه شهادت طلبی ملت در هشت سال دفاع مقدس گفت: روحیه جنگ هنوز در شهدای مدافع حرم وجود دارد بنابراین استکبار ستیزی جزء ذات انقلاب و مردم ما و از آموزه‌های اسلام است.
وی با بیان توصیفی از کلمه حقه «لا اله الا الله» مبنی بر اینکه «لا» در ابتدا کفر به باطل است ابراز داشت: اول کفر به طاغوت و بعد ایمان به خدا راه موجودیت ماست که اگر این راه را نداشته باشیم دشمنان ما را حذف خواهند کرد.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تأکید دوباره بر نفی و اثبات گفت: نمی‌شود بگوییم که کاری می‌توان کرد که هم ما ببریم و هم استکبار ببرد؛ استکبار با ما مخالف است و در صدد از بین بردن جمهوری اسلامی است و از بیان آن ابا ندارند؛ وقتی برد استکبار از بین رفتن جمهوری اسلامی است چگونه می‌شود که هم استکبار پیروز باشد و هم جمهوری اسلامی؟
حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: ایادی استکبار با بیانی روشن و شفاف می‌گویند که ما می‌خواهیم کسانی بر سر کار باشند که با آرمان‌های جمهوری اسلامی مخالف هستند؛ رویارویی ما با آن‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: مردم راه خود را می‌دانند؛ روشنگری‌های امامشان را چراغ راه قرار داده‌اند؛ دشمن به نتیجه‌ای نخواهد رسید زیرا مردم و به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب توجه دارند و دشمن را کم و ضعیف تصور نمی‌کنند و برای مقابله با آن هر لحظه آماده‌اند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: مسأله نفوذ بسیار مهم است؛ اگر چنین احتمالی وجود نداشت دلیلی نبود که رهبر معظم انقلاب بر این مسأله چنین تأکید داشته باشند؛ بنابراین این کلمات خطابی به مسئولینی است که به دشمن اعتماد کرده‌اند و اظهار می‌کنند که استکبار جهانی خوبی ما را می‌خواهد.
حجت الاسلام سقای بی ریا تصریح کرد: مسؤولانی که دارای تخیلاتی مبنی بر دوستی با استکبار هستند باید بدانند که سیاست‌های جمهوری اسلامی با شگردها و عملکرد دشمن هم خوانی ندارد؛ این در حالی است که دشمن به وضوح هدف خود را بیان می‌کند و برخی سخن صریح دشمن را تحریف و توجیه می‌کنند.
وی با اشاره به بیان برخی از مسؤولان مبنی بر مصرف داخلی صحبت‌های سران کشورهای غربی مبنی بر توجیه آن‌ها گفت: آن‌ها حرف‌های خود را با قاطعیت می‌زنند و اگر کمی از آنچه می‌خواهند عدول شود فریاد می‌کشند، لذا ما باید تمام قد در برابر این گونه افکار غیر انقلابی بایستیم.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشت: اگر سست بودن در برابر دشمن رایج شود و مانند یک بیماری همه‌گیر عده‌زیادی را مبتلا می‌کند، این مسیر خطرناکی است و ممکن است که برای انقلاب خسارت‌هایی را به بار بیاورند، لذا خوب است که الفبای سیاست را بفهمند و از این روش‌ها برگردند.
حجت الاسلام سقای بی ریا در پایان گفت: ما نسبت به افکاری که خواهان استکبار هستند باید حرف‌های انقلابی خود را تکرار کنیم و به آن‌ها بفهمانیم که استکبار ستیزی راه رشد ما است و کسانی که گول استکبار را خوردند نه به دنیا رسیده‌اند نه به آخرت؛ این هدف اسلام است که سعادت انسان را در دنیا و آخرت تأمین می‌کند./836/ت302/ج
ارسال نظرات