۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۱۶۱۹۰
وزیر دادگستری:

به دنبال مجلسی هستیم که به آرمان های ملت پایبند باشد

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: ما نمی گوییم که مجلسی همسو با دولت تشکیل بدهیم بلکه مجلسی باشد که بخواهد با دولت برای خدمت همکاری داشته باشد و در نهایت نفعش برای مردم است؛ ما دنبال مجلسی هستیم که به آرمان های ملت پایبند باشد و راه ملت را هموار کند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن کرمان گفت: مردم ایران اسلامی فریاد حق خواهی و خدا خواهی را در دوران از خدا بی خبری سر دادند و امروز با عزت تمام اعلام می کنند که بر شعارها و آرمان های خود و در برابر آمریکا، اسرائیل و ظلم ایستاده است.
 
وی افزود: این دریای خروشان ملت که در جای جای مملکت مشاهده می شود گواه صادقی بر حقانیت مردم و یاری خداوند است؛ مردم ما جز نصرت الهی و مقاومت و پایداری چیز دیگری نمی بیند؛ همانطور که خداوند وعده داده اگر برای خداوند قیام کنیم گام های ما استوار خواهد شد.
 
وزیر دادگستری تأکید کرد: ما به وضوح و روشنی لطف و عنایت خداوند را می بینیم که لحظه به لحظه موقعیت های زیادی نصیب ملت کرده است و قبل از هر چیز باید شکرگزار خداوند باشیم زیرا اگر شکرگزاری کنیم افزایش خواهیم داشت؛ با وجود همه تحریم ها و مشکل سازی ها امروز می بینیم ملت ایران احساس عزت و غرور ملی ستودنی دارد.
 
وی ادامه داد: این همه دشمنی و نفرت که علیه ملت ما برافراشته بودند و این همه مواضع تند برای این بود که در مقابل ملت مانع ایجاد کنند اما امروز خودشان اذعان کرده اند که ما ملت بزرگ و صاحب فرهنگی هستیم؛ ملت ما از تهدید نترسیده و از تحریم جا نمی زند مهم تر از همه نفود ناپذیر است.
 
رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور گفت: ورود و خروج سرمایه گزاران یک پیام دارد که سردمداران تحریم نفوذ ملت ایران را در مسائل بین المللی پذیرفته اند؛ وقتی آقای رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه رفتند نشان از این بود که آن ها از کار خود پشیمان هستند؛ خودشان با دست خودشان قطعنامه ها را پاره کردند و فهمیدند در برابر این ملت قطعنامه صادر کردن کارساز نیست.
 
وی افزود: تحریم کردند تا فشار اقتصادی را وارد کنند و اقتصاد ما را منزوی کنند اما الآن بزرگ ترین قراردادها را امضا می کنند یعنی این اقتصاد در سال های تحریم آسیب جدی ندید و با این حال دست از تحریم برداشتند؛ دولت یک حرف روشن دارد و آن این همه موفقیت مال دولت نیست این دستاورد مال یک ملت و تاریخ بزرگ است.
 
وزیر دادگستری اظهار داشت: چند مسؤول و مذاکره کننده نمی تواند این همه دستاورد به وجود بیاورد بلکه پشتیبانی ملت ایران باعث شد این همه دستاورد حاصل شود؛ هنر مدیران ما باید این باشد که ظرفیت این ملت نشان داده شود و در چند وقت اخیر مختصری از این نشان داده شده است.
 
وی تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی بعد از 37 سال شاهد دستاورد های بزرگی هست؛ کمبود و ضعف داریم متأسفانه ولی از دستاورد هایی که به پشتیبانی ملت و عنایت و لطف خداوند نصیب شده نباید غفلت کرد؛ دردسر همه جا هست اما مهم این است که ملت دستاورد های خود را ببیند.
 
وزیر دادگستری اظهار داشت: آمار مهندسین در ایران از نرخ های بالای جهانی است و این برای جهانیان بسیار مهم است؛ تحریم ها از سال 83 شروع شده و در سال 90 فراگیر شده اما چندان تأثیرگذار نبودند از همین رو پروژه های زیادی در همین دهه فجر افتتاح شده است که در اوج تحریم ها اجرا شدند.
 
وی تأکید کرد: آقای ظریف به جان کری در یک مذاکره گفت که شما می گویید تحریم ها فلج کننده است اما دولت ایران در همین دوران تحریم طرح تحول سلامت را اجرا می کند که هزینه های فراوانی داد همانطور اوباما برای مردم آمریکا تحول سلامت را وعده داده بود اما ایران تحریم بود و وعده نداد و اجرا کرد.
 
وزیر کشور دادگستری اظهار داشت: وقتی این مستکبرین این اقتدار و عزت را در درون شما و مسؤولین شما دیدند امتیازاتی به ما داد و اما آن ها دنبال امتیازات منطقه ای بودند که به آن نرسیدند؛ فکر می کردند اگر اینجا امتیاز دهند آن جا کوتاه خواهند آمد که رودست خواهند خورد؛ جمهوری اسلام در منطقه لنگر توازن است.
 
وی تأکید کرد: استراتژی جمهوری اسلامی براساس بمب اتم شکل نگرفته که حال بخواهیم با بمب پیش برویم؛ دستاوردهای ارزنده در هسته ای جایگاه منطقه ای ما حفظ شد و نقش آفرین تر از گذشته هستیم.
 
حجت الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز با عملیات وسیع تر در صحنه حضور پیدا کرده است و دشمنان ذلیل و خوار منطقه ای صریحا به جنگ اسلام آمده اند؛ عربستان دارو ندارش را به میدان آورده است اما نمی تواند اقتدار شما را محدود کرده و نفوذ شما را کم کند.
 
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی به لطف خداوند پیش می رود و خداهم لطفش را بی جهت شامل ملتی نمی کند و این ایستادگی ها و هوشمندی ها و ایمان ثمره دارد؛ ملتی که متقی و خداپرست شد مشمول لطف خدا قرار می گیرد.
 
وی با اشاره به اقبال سرمایه گذاران خارجی گفت: در بسیاری از قرار داد ها بیش از پیش بینی ها دارند رغبت نشان می دهند اما جای شک نیست که می خواهند نفوذ کنند.
 
وزیر دادگستری تأکید کرد: هر تیم مذاکره کننده باید به اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوانان و به صادرات و در کل افزایش ثروت و سرانه ملی فکر کند؛ باید دید قرار داد که می بندیم چه قدر شغل ایجاد می شود و یک مبنایی را داریم تعقیب می کنیم که در راستای اقتصاد مقاومتی کار کند.
 
وی خاطرنشان کرد: گذر از عقبه ای سخت و فشار ظالمانه ای بود که از یک مرحله اش به خوبی عبور کردیم؛ برجام نوعی جهاد اصغر بود و برنامه جامع اقدامات ملی جهاد اکبر است که باید با هوشمندی آن را اجرا کنیم.
 
وزیر دادگشتری اظهار داشت: نباید تلاش کنیم که اسم من، جناح و گروه من مطرح شود بلکه باید به خاطر ملت این ها را نبینیم و یک ایده و آرمان جلو خودمان بگذاریم زیرا دست خدا با جماعت خواهد بود؛ یکی از میدان های بزرگ وحدت و شکوه ملی انتخابات است که به معنای تجدید اراده ملی است زیرا امام فرمود میزان رأی ملت است.
 
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) سال اول انقلاب 5 انتخابات انجام داد و بزرگ ترین کارهای تاریخ را شکل داد؛ مردم هم پس از حضرت امام سال ها پای آرمان امام ایستاده و در انتخابات ها بیشتر از همیشه شرکت می کنند.
 
حجت الاسلام پور محمدی گفت: اصل انتخابات حضور جامع و پیوسته و متحد و آگاهانه ملت است؛ به هر حال سرنوشت خودمان را دست افرادی می دهیم که باید حواسمان را جمع شود؛ شناخته شده ها و وفادار هارا انتخاب کنیم و نقش خودمان را به خوبی ایفا کنیم.
 
وی در پایان گفت: ما نمی گوییم که مجلسی همسو با دولت تشکیل بدهیم بلکه مجلسی باشد که بخواهد با دولت برای خدمت همکاری داشته باشد و در نهایت نفعش برای مردم است؛ ما دنبال مجلسی هستیم که به آرمان های ملت پایبند باشد و راه ملت را هموار کند./9704/پ201/ج1
ارسال نظرات