۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۳۱۶۲۷۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان:

هیئات مذهبی نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه هیئات مذهبی نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: با این حال در سال های مختلف شاهد تعطیل شدن هیئات نیز بودیم.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان پنجشنبه شب در چهارمین همایش بزرگ مسؤولان هیئات مذهبی کاشان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) شهرستان کاشان، گرامیداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: دشمن با ترور شخصیت های بزرگی چون شهید رجائی، باهنر، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح، آیت الله شهید دستغیب، مدنی، صدوقی و قاضی طباطبائی قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را داشت.

 

وی با بیان این‌که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب همه این شخصیت ها را از ما گرفت و جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کرد، افزود: دشمن بهترین جوانان ما را گرفت و زیر ساخت های مملکت را نابود کرد.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه به پیشرفت های ایران در علم و فناوری، تکنولوژی، صنعت، بهداشت، صنایع دستی، ساخت هواپیما، پرتاپ ماهواره، کسب مقام های برتر در زمینه های قرآنی، ایستادگی و پایداری و صبر و مقاومت جوانان اشاره کرد و گفت: همه این پیشرفت ها در سایه تلاش دانشمندان جوان ایرانی رقم خورده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان حضور مردم در پای صندوق های رأی و حمایت از کشور و نظام اسلام را یادآور شد و ابراز کرد: حضور مردم در پای صندوق های رأی مشت محکمی را بر دهان آمریکا است.

 

حجت الاسلام حسینی هچنین با بیان اینکه هیئات مذهبی نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: متن های زیبایی که مداحان انتخاب می کردند در راستای اهداف قیام و پیروزی انقلاب تاثیرگذار بود و در کنار «یاحسین» و «مرگ بر شاه» نیز گفته می شد.

 

وی افزود: ذاکران با عزم راسخ خود توانستند مراسم عزاداری اهل بیت(ع) را آنگونه که شایسته بود با حضور عاشقان و دل شیفتگان به خاندان ائمه معصومین(ع) در شب های محرم و صفر برگزار کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی گفت: انتخاب هیأت و مداح نمونه در کاشان با توجه به رعایت کردن بیشتر مسائل و اصولی که در برگزاری مراسمات انجام می شود بسیار سخت بود چراکه اکثر آنها قابل تقدیر و تجلیل هستند.

 

وی با اشاره به این که معیارهای انتخاب برتر در جلسات شورای هیئات کاشان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد هر ساله با برگزاری چنین همایش هایی بتوان تعدادی از هیئات را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

 

مجتبی رضازاده، رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان نیز با اشاره به معرفی 17 هیأت برتر و نمونه در سال 94، رسالت اصلی هیئات مذهبی را برگزاری جلسات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ذکر کرد.

 

وی کارکردهای اجتماعی و تاثیرگذاری هیئات در مجموعه، منطقه و محلات را از دیگر موضوعات حائز اهمیت شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: راه اندازی صندوق قرض الحسنه، کمک به ایتام، حضور در مراسمات انقلابی، الزامات بهداشتی، برنامه های پزشکی، سلامت و ورزش را از فعالیت های شورای هیئات مذهبی است.

 

رضازاده هماهنگی مداحان و سخنرانان با سازمان تبلیغات اسلامی، رعایت حال همسایگان و شهروندان در مسائل سیستم های صوتی در مراسمات عزاداری و رفع سد معبر در تردد خودروها را از نکات حائز اهمیت در انتخاب هیئات برتر در سال 94 برشمرد.

 

شایان ذکر است، چهارمین همایش بزرگ مسؤولان هیئات مذهبی کاشان با حضور مادحان و ذاکران اهل بیت(ع) و مسؤولان هیئات مذهبی و شهرستان، با معرفی 17 هیأت نمونه سال 94 به همت شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی همراه با اجرای نمایش طنز، مداحی و شعرخوانی در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) برگزار شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات