۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۱۶۳۴۳
آیت الله نابلسی:

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب معاصر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان تاکید کرد که سردمداران ظالم کشورهای منطقه از اینکه تجربه انقلاب ایران به سایر ملت‎ها منتقل شود، در هراس هستند.
آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و بیان کرد: سی و هفت سال پیش در چنین ایامی، بزرگترین انقلاب معاصر تاریخ که موجب احیای اسلام و برچیده شدن بساط ظلم شد به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

 

وی افزود: این انقلاب موجب شد که ایران به کشوری اسلامی و امن تبدیل شود و آزادی و استقلال جزء دستاوردهای ارزنده این انقلاب بوده است. ایران در پرتو انقلاب اسلامی و پس از گذشت چهار دهه به کشوری قدرتمند در منطقه تبدیل شده است که بصیرت و اقتدار از ارکان اصلی آن محسوب می شود.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: ظالمان همواره از مقاومت مردم هراس دارند و انتقال تجربه های انقلابی ایران به کشورهای منطقه تحت ستم همواره کابوسی برای سردمداران ستمگر آنها بوده است. ما در لبنان اولین کشوری بودیم که از این تجربه ارزشمند بهره بردیم و با همکاری برادران ایرانی در برابر رژیم ستمگر صهیونیستی به پیروزی رسیدیم.

 

وی در پایان به احتمال دخالت نظامی رژیم سعودی در سوریه پرداخت و گفت: عربستانی که در باتلاق یمن خود را گرفتار کرده است قصد دارد وارد جنگ مستقیم با دولت سوریه شود. سعودی ها باید بدانند تا زمانیکه مقاومت هست سوریه و کشورهای منطقه در برابر توطئه های آمریکایی که به دست عربستان انجام می شود، حفظ خواهند شد./1321/ب902/د

ارسال نظرات