۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۳۸۴

عملیات احداث صحن عقیله در کربلا آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عملیات احداث صحن عقیله بنی هاشم همزمان با سالروز میلاد حضرت حضرت زینب(س) در کربلا آغاز خواهد شد.
کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم آغاز عملیات احداث صحن عقیله بنی هاشم(س) یکشنبه هفته آینده همزمان با سالروز میلاد حضرت حضرت زینب(س) در کربلا آغاز خواهد شد.

 

این صحن در چهار طبقه و در ضلع جنوبی و غربی حرم و در حد فاصل درهای ورودی باب الراس و باب القبله و در اماکنی چون خیمهِ گاه و تل زینبیهِ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و به‌عنوان بخشی از طرح جامع توسعه حرم حسینی در زمینی به مساحت 50 هکتار و زیربنای 168 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

 

بنابر این گزارش، این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، دو حوزه علمیه خواهران و برادران، کتابخانه، موزه و دارالضیافه و... خواهد بود؛ همچنین ایجاد نماد تل زینبیه به شکل تپه نیز در کنار مکان زیارتی موجود در نظر گرفته شده است.

 

بنابر اعلام متولیان حرم حسینی و مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ طرح احداث صحن‌های بزرگ و ایجاد فضاهای جدید جهت استفاده هرچه بیشتر زائران، در بین الحرمین و حوالی حرم مطهر حسینی در دستورکار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفت.

 

گفتنی است، طراحی معماری این صحن بزرگ، توسط دکتر خان‌محمدی از اساتید دانشگاه علم و صنعت و جمعی از مهندسان و کارشناسان ایرانی بر اساس معماری ایرانی اسلامی صورت گرفته است./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات