۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۱۶۳۹۹
حجت الاسلام باقری بنابی:

حج ابراهیمی از شعائر اسلام است

خبرگزاری رسا - عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه حج دارای آثار معنوی متعدد است، گفت: بُعد فردی و اجتماعی حج در کنار ابعاد تربیتی و اعتقادی آن به حدی است که دگرگونی گسترده ای در روح و جان انسان ایجاد می کند.
کعبه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقری بنابی، عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اشاره به اهمیت حج گفت: در قرآن کریم آیات متعددی به فریضه حج پرداخته و این امر نشانگر اهمیت این فریضه برای مسلمانان است.

 

وی با بیان اینکه حج دارای آثار معنوی متعدد است، گفت: بُعد فردی و اجتماعی حج در کنار ابعاد تربیتی و اعتقادی آن به حدی است که دگرگونی گسترده ای در روح و جان انسان ایجاد می کند.

 

منتخب مردم بناب در خانه ملت عنوان کرد: حج تمتع برای هر مسلمان مستطیعی واجب است و باید انسان تلاش کند این واجب الهی را به جای آورد و برکات تربتی و معنوی آن را برای خود ذخیره سازد.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی افزود: حجاج ایرانی بیت الله الحرام سفیران جمهوری اسلامی هستند و با حضور خود در کنگره بزرگ حج و با اعلام برادری با سایر مسلمانان، قدرت اسلام را به استکبار نشان می دهند.

 

منتخب مردم بناب در خانه ملت گفت: البته حج باید در کمال آرامش و امنیت برگزار شود و دولت عربستان باید امنیت همه زائران بیت الله الحرام را تضمین کند.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از فرصت حضور در حج تمتع نهایت استفاده را داشت، گفت: این فرصت معنوی شاید یک بار در طول عمر انسان به او داده شود؛ لذا باید حاجی تلاش کند تا از این فرصت برای خودسازی استفاده کند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات