۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۱۶۴۱۴
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در گسترش اسلام و فرهنگ قرآن و عترت در دنیا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک با اشاره به اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در گسترش اسلام و فرهنگ قرآن و عترت در دنیا، گفت: امروز دنیای استکبار به این نتیجه رسیده است که نمی تواند با قرآن بجنگد و باید زیر پوشش قرآن برود و از قرآن علیه قرآن استفاده کند.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تفاسیر انحرافی و گمراه کننده از قرآن و راه های حفظ مردم و جامعه از این انحرافات، گفت: رهبر معظم انقلاب بحثی را مبنی بر اسلام حداکثری و حداقلی مطرح کردند، امروز دنیای استکبار به این نتیجه رسیده است که نمی تواند با قرآن بجنگد و باید زیر پوشش قرآن برود.

 

وی ادامه داد: مستکبران از قرآن علیه قرآن استفاده می کنند، در روزهای گذشته دیدیم که اوباما اعلام کرد که اسلام دین صلح و صفا و دوستی است، علت این که به این نتیجه رسیده اند گسترش فرهنگ قرآن و اسلام است، پیش از انقلاب اسلامی قرآن در دو یا سه ترجمه وجود داشت ولی امروز قرآن کریم در بیش از 200 ترجمه به چاپ رسیده است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این فرهنگ، حکومت های ظالم را زیر سؤال می برد و متزلزل می کند و آن ها را به تسلیم وا می دارد و این همان وعده خداوند در سوره محمد است، امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب اسلام در دنیا شناخته می شود و به برکت انقلاب اسلامی، اسلام و قرآن و عترت در دنیا مطرح شده است.

 

به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ قرآن و عترت در دنیا مطرح شده است

حجت الاسلام سالک بیان داشت: به عنوان مثال همایش شیرخوارگان که نخستین جمعه ماه محرم است امسال در 85 کشور دنیا و بیش از 3300 نقطه در داخل و خارج از کشور برگزار شد و این فرهنگ شجاعت و شهادت امام حسین(ع) و خاندان ایشان را ترویج می دهد و برخواسته از فرهنگ عاشورایی در جمهوری اسلامی است.

 

وی ابراز داشت: از آنجایی که اسلام به برکت قرآن و عترت به سرعت گسترش پیدا کرده و ملت های مسلمان روز به روز تحت تأثیر آن قرار می گیرند و بیدار می شوند، جمهوری اسلامی که بانی این حرکت و تحول است باید بیشتر به درون خود بپردازد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که دنیای استکبار از این که قرآن و اثرات آن را از بین ببرند مأیوس و ناامید شده، به همین خاطر می خواهند در پوسته اسلام نفوذ کنند و به اسلام ضربه بزنند، از این رو ما باید آگاه باشیم و مراقبت کنیم و جلوی انحرافات را با ترویج فرهنگ صحیح قرآنی بگیریم./869/302/ب1

ارسال نظرات