۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۳۱۶۴۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

صیانت از خط ولایت فقیه برگرفته از گفتمان شهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز دشمنان خبیث از این مسیر هراس داشته و نسبت به آن مدقانه برنامه ریزی کردند و می خواهند به اصل ولایت فقیه لطمه وارد کنند که صیانت از خط ولایت فقیه برگرفته از گفتمان شهدا است و باید در این عرصه کوشا باشیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده استاد حوزه و دانشگاه، امروز در یادواره شهدای والامقام حوزه حنین سپاه ناحیه آمل که در روستای واسکس از توابع بخش دابودشت آمل برگزار شد با اشاره به فرهنگ شهادت با بهره گیری از تعالیم الهی و انوار نورانی قرآن و عترت به تشریح حیات طیبه و عارفانه و ملکوتی مکتب شهدا پرداخت و تصریح کرد: شهدا رفتند و ما وظیفه داریم به بهترین نحو ممکن ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به سخنانی از امام علی(ع) از کتاب نهج البلاغه و تبیین نشانه های ایمان تصریح کرد: شهدای ما پای درس این مکتب نشسته و از جان و در باور به معنویت ذوب در خدا شده و مسیر سعادت را برای خود و جامعه رقم زدند.


وی خاطرنشان کرد: شهدا ماندگار و زنده و شاهد بر اعمال همه ما هستند که ضرورت دارد از سیره این بزرگواران بهره گیری درستی داشته و در زندگی خود از آن استفاده کنیم.


حجت الاسلام تقی زاده افزود: پایه های ایمان در چهار محور صبر، یقین، عدالت و جهاد از لسان و بیان گهربار امام علی(ع) ذکر شده و انسان باید امکان بهره گیری از این انوار نورانی را در وجود خود فراهم کند.


استاد حوزه و دانشگاه معضلات جامعه کنونی را دور ماندن از مکتب و مدرسه فکری شهدا دانسته و خانواده ها را به بهره گیری از این مکتب توصیه کرد و بیان داشت: برنامه های ماهواره ای آثار شوم و نادرستی داشته و در مقابل تفکر شهدا قرار دارد.


 امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: شهد ایمان با حضور در محضر خدا سبب عزت و صلابت می شود و ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد که بر همین اساس مسیر شهادت مسیر سعادت، عزت و آزادگی است.


وی با اشاره به گفتمان شهدا و رسالت اصیل مردمی تصریح کرد: شهدای ما با صبر و متانت خود و بهره گیری از سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) با یقین حاصل شده و از فیض حضور در ساحت مقدس الهی و انوار نورانی و اهل بیت عصمت و طهارت و زندگی در محور عدالت علوی و فاطمی و جهاد در مقابل مستکبران جهان و شیطان درون به ما درس عزت، ایستادگی و مقاومت دادند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهواره شهدا و بودن در مسیر گفتمان شهدا در سایه بهره گیری از منویات ولی فقیه زمان و تبعیت از دستورات ایشان است، گفت: شهدا از فیض حضور در محضر امام راحل بهره مند شدند که ضرورت دارد حضور در محضر ولایت فقیه داشته باشیم.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه زمینه ساز سعادت و تعالی می شود، خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمنان خبیث از این مسیر هراس داشته و نسبت به آن مدقانه برنامه ریزی کردند و می خواهند به اصل ولایت فقیه لطمه وارد کنند که صیانت از خط ولایت فقیه برگرفته از گفتمان شهدا است که باید در این عرصه کوشا باشیم.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده و مشت محکمی بر دشمنان نظام اسلامی زدند.


وی با بیان این که دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، افزود: ضرورت دارد افرادی اصلح که مطیع رهبری و دلسوز شهدا و مردم باشند را انتخاب کنیم./1314/202/ب3

ارسال نظرات