۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۳۱۶۵۶۸
آیت الله بهشتی:

تسلیم در برابر دشمن و حذف استکبار ستیزی بردگی و نوکری دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با انتقاد از کسانی که در پی کمرنگ کردن استکبار ستیزی به بهانه تعامل با جهان هستند، گفت:گر در برابر دشمن تسلیم شویم و مسأله استکبار ستیزی را از برنامه جمهوری اسلامی حذف کنیم تعامل نبوده بلکه بندگی، بردگی و نوکری است.
آيت الله احمد بهشتي

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استکبار ستیزی را دارای پشتوانه دینی و عقلانی دانست و گفت: استکبار ستیزی یک حقیقتی است که همه انبیای الهی و آورندگان وحی بر اساس آن عمل می کردند و همه آن ها در برابر استبداد و استکبار مبارزه کردند.


وی افزود: وقتی زندگی انبیا را ملاحظه می کنیم می بینیم که همه آن ها در برابر استکبار ایستاده و با آن مبارزه کرده اند، استکبار ستیزی یک برنامه مستمر بوده که همواره از سوی انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع) مورد توجه واقع شده و در شرایط گوناگون انجام شده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دلیلی ندارد که در عصر غیبت کبرا استکبار ستیزی تعطیل شود، اظهار داشت: در رأس برنامه سیاسی و اجتماعی همه مسلمانان و مؤمنان باید استکبار ستیزی باشد که نظر حضرت امام نیز همین بوده است.


وی با انتقاد از کسانی که در پی کمرنگ کردن استکبار ستیزی به بهانه تعامل با جهان هستند، ادامه داد: اگر تعامل به معنای این است که ما در برابر استکبار سر تسلیم فرود بیاوریم، آن ها را تعظیم کنیم و حرف شنوی از آنان داشته باشیم اصلا تعامل محسوب نمی شود.


آیت الله بهشتی با بیان این که تعامل بدان معنا است که طرفین مساوی و برابر با یکدیگر باشند، ابراز داشت: اگر آن ها از موضع قدرت سخن می گویند ما نیز باید از موضع قدرت با آنها سخن بگوییم تعامل می شود اما اگر در برابر دشمن تسلیم شویم و مسأله استکبار ستیزی را از برنامه جمهوری اسلامی حذف کنیم تعامل نبوده بلکه بندگی، بردگی و نوکری است.


وی عنوان کرد: کسانی که این مسائل را مطرح می کنند دلسوز انقلاب، اسلام و متعهد به راه راستین نیستند، تعهد به اسلام ناب و راستین ایجاب می کند که هیچ گاه استکبار ستیزی تعطیل نشود؛ در شرایط گوناگون و بر اساس مقتضیات زمان باید استکبار ستیزی ادامه پیدا کند تا روز به روز بر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی، ملت، دولت و رهبری افزوده شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات