۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۳۱۶۵۷۱
استاد حوزه علمیه:

مجلس خبرگان رهبری با تدبیر و خرد جمعی مسائل را رصد کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: مجلس خبرگان رهبری کارنامه و عملکرد خوبی دارد و هرگز اسیر جو احساسی نشده و با تدبیر و خرد جمعی مسائل را رصد کرده است.
سيد جواد موسوي نامزد پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري در استان مرکزي

حجت الاسلام سید جواد موسوی نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: با وجود تمامی کشمکش های سیاسی و جریانات مختلف و همچنین فوت دو رییس مجلس خبرگان و تجربه چهار مدیریت بر این نهاد مهم در هشت سال، در مجموع این مجلس کارنامه و عملکرد خوبی دارد و هرگز اسیر جو احساسی نشده و با تدبیر و خرد جمعی مسائل را رصد کرده است.


حجت الاسلام موسوی در خصوص بحث هایی که در ضرورت اصلاح آئین نامه داخلی مجلس خبرگان و برگزاری علنی نشست ها و سخنرانی های پیش از دستور اعضا مطرح می شود، گفت: طبق اصل 108 قانون اساسی، تصویب آئین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضا و اکثریت آرا صورت می گیرد و اعتقاد دارم که با توجه به حساسیتی که برخی مسائل و مباحث مجلس خبرگان رهبری دارد، علنی شدن تمامی نشست ها و سخنرانی های پیش از دستور به مصلحت نیست اما با احتساب جوانب کار می توان به صورت گزینشی و موردی برخی از سخنرانی ها و جلسات علنی این نهاد را در معرض نمایش گذاشت.


این نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی در خصوص دیدگاه های مختلفی که از سوی اعضا برای وظایف این مجلس مطرح می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اصول 107 و 111 قانون اساسی، وظایف مجلس خبرگان به صورت شفاف در حوزه رصد استمرار شرایط ولایت فقیه و همچنین پیگیری و تعیین افرادی با شایستگی و ویژگی های رهبری تعیین شده و در این خصوص بر مبنای قانون هیچ شبهه ای وجود ندارد و هم اینک نیز از طریق کمیسیون های شش گانه این نهاد، قانون اشاره شده با حساسیت و ظرافت دنبال می شود.


حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: سه کمیسیون مهم در مجلس خبرگان رهبری موضوعات رصد و نظارت استمرار شرایط ولایت فقیه و گزارش آن، کمیسیون آئین نامه های داخلی مجلس خبرگان و کمیسیون شناسایی و رصد کسانی که ویژگی و شایستگی رهبری را دارند، پیگیری می کنند و مطالب و مصوبات کمیسیون اخیر کاملا محرمانه است و به صورت طبقه بندی نگهداری می شود و تنها هیات رئیسه مجلس خبرگان از آن اطلاع دارند.


نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی خاطرنشان کرد: وظایف مجلس خبرگان طبق قانون کاملا تعریف شده است و اعضای این مجلس در راستای قانون به تکالیف خود عمل می کنند.


حجت الاسلام موسوی در مورد عملکرد دوساله دولت یازدهم به ویژه در خصوص برجام و حوزه اقتصادی و همچنین اولویت های پیش رو گفت: دولت با شعار اعتدال گرایی پا به عرصه مدیریت اجرایی کشور گذاشته و مردم نیز این رویه را اقبال کرده اند.


وی افزود: نگاه دولت در عرصه سیاست خارجی بهبود روابط با جهان بر مبنای گفتمان تدبیر و عقلانیت بود که توانست در این خصوص با حذف تحریم ها راه را برای گره گشایی از مشکلات اساسی کشور هموار کند و در جنبه اقتصادی در سطح کلان نیز دولت منتظر گشایش های برجام بود.


نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی گفت: اینک که تلاش ها در حوزه برجام به انجام رسیده و مورد تایید نظام قرار گرفته است دولت باید اولویت کاری خود را در زمان کمتر از دو سال بر بهبود حوزه اقتصادی و حل مشکلات و چالش های تولید بگذارد و نیاز است که در این راه با هوشیاری از توطئه های دشمن، از فرصت برجام استفاده شود.


شایان ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی فرزند سید محمد تقی متولد سال 1360، متاهل و دارای سه فرزند است که از سال 1374 تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرده و پس از 10 سال مطالعه مقدمات وارد سطوح خارج فقه شده است.


وی در موسسه تخصصی فقه و حقوق بقیه الله قم به پرورش طلاب فقه و اصول اشتغال دارد.


17
نامزد برای رقابت های پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی نام نویسی کردند که در مجموع صلاحیت پنج نامزد تائید شد.


یادآور می شود، پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه جاری در کشور برگزار می شود./842/302/ب3

 

ارسال نظرات