۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۳۱۶۵۷۶
امام‌جمعه آشتیان:

سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه آشتیان با بیان این که ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: احساس آرامش از برکات و دستاوردهای سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام غلامرضا نيشابوري، امام جمعه آشتيان

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری امام‌جمعه آشتیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که مسؤولان باید در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش کنند، گفت: مسؤولان ایران اسلامی باید با استفاده از تعالیم دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) آحاد مردم را به مسیر معنویت و زندگی اسلامی هدایت کنند.

 

سبک زندگی اسلامی سبب بالا رفتن سطح فرهنگ در جامعه اسلامی می‌شود

امام‌جمعه آشتیان ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: احساس آرامش از برکات و دستاوردهای سبک زندگی اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام نیشابوری با بیان این که سبک زندگی اسلامی سبب بالا رفتن سطح فرهنگ در جامعه اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی آسودگی خیال را به همراه دارد و سبب موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی افراد می شود.

 

نه گفتن؛ یکی از مهارت‌های مفید در سبک زندگی اسلامی

امام‌جمعه آشتیان با اشاره به این که یکی از مهارت‌های مفید در سبک زندگی اسلامی مهارت نه گفتن است، گفت: وقتی میل و علاقه قلبی نسبت به چیزی نداریم خود را مجبور به بله گفتن به دیگران نکنیم، بعضی فکر می‌کنند با بله گفتن فردی دلسوز و مهربان و ارزشمندتری به نظر می‌آیند.


وی با بیان اینکه گاهی یک نه گفتن ساده به انسان آرامش و او را از بسیاری آسیب‌ها نجات می‌دهد، گفت: نپذیرفتن درخواست یک نفر در مواقع به‌جا حق مسلم  هر انسانی است جدا از اینکه پذیرش درخواست‌های غیرعقلانی و خلاف شرع مستوجب کیفر دنیوی و اخروی است باعث ایجاد احساس حقارت و حماقت در انسان نیز می‌شود؛ بنابراین باید از ابتدای کودکی مهارت نه گفتن را در مواقع حساس به کودکان آموزش دهیم.


حجت‌الاسلام نیشابوری اظهار داشت: با توجه به این که فرزندان باید این مهارت را در دوران کودکی بیاموزند تا در دوران نوجوانی و جوانی و در برهه‌های حساس زندگی از آن استفاده کنند، والدین باید نسبت به این امر از همان ابتدا دغدغه داشته باشند و معیارهای پذیرش یا رد سخنان دیگران را مطابق با اسلام و حقانیت آموزش دهند.


امام‌جمعه آشتیان خاطرنشان کرد: انسان مؤمن و مسلمان باید مهارت نه گفتن در برابر گناه را یاد بگیرد، این نه گفتن هم در برابر شیطان است و هم در برابر انسان‌هایی که پیرو شیطان، انسان را به گناه دعوت می‌کنند متأسفانه برخی جوانان و حتی بزرگسالان در برابر پیشنهاد  گناه یا بزه دچار خجالت‌زدگی می‌شوند و به خیال خودشان برای حفظ آبرو دست به بزهکاری یا گناه می‌زنند با وجود اینکه خودشان هم می‌دانند که کارشان خلاف عقل و شرع است.



آرامش روحی از لوازم سبک زندگی اسلامی است

حجت‌الاسلام نیشابوری با اشاره به این که آرامش روحی از لوازم سبک زندگی اسلامی است، بیان کرد: اسلام جز پذیرش و عمل به حق چیز دیگری از انسان نمی‌خواهد بنابراین ما تنها در برابر خداوند باید احساس خجالت‌زدگی داشته باشیم از اینکه مبادا در برابر حق نه بگوییم اما نه گفتن به گناه و خواسته‌های غیرعقلانی نه تنها احساس خجالت ندارد بلکه غرور آفرین هم هست چرا که رضای خدا در همین است.


امام‌جمعه آشتیان در ادامه به نقش رسانه در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی از تمام تجهیزات در ترویج زندگی غربی استفاده می‌کنند باید در برابر این هجمه مهارت نه گفتن را به کودکان بیاموزیم و در این زمینه الگو معرفی کنیم./842/302/ب3

ارسال نظرات