۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۱۶۶۰۸

بیست و هفتمین همایش مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور علمای برجسته شیعه و سنی کشور در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.
rahdari

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام احمد راهداری، دبیر همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی صبح امروز 25 بهمن در نشست خبری که در سالن جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی سه‌شنبه، 27 بهمن در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.


وی اظهار کرد: این همایش طی سه روز و در قالب سه کمیسیون «فقهی، کلامی» با موضوع تقابل جریان‌های تکفیری با اسلام، «اجتماعی» با محوریت همزیستی و روابط اجتماعی در اسلام و کمیسیون «بانوان» با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان افزود: تعداد 227 مقاله از سرتاسر استان به دبیرخانه این همایش رسیده است که 45 مورد پذیرفته شده و طی این سه روز، از سوی صاحبان مقالات ارائه خواهد شد.


وی بیان کرد: در مراسم افتتاحیه، افزون بر علمای بزرگ شیعه و سنی از استان‌های مختلف، الشیخ احمد الزین، رئیس مجمع علمای لبنان که از مفتیان صاحب‌نام اهل سنت است، نیز حضور خواهد داشت.


حجت‌الاسلام راهداری عنوان کرد: تضارب آراء و تقویت همدلی و شناخت علما از یکدیگر طی مناظرات علمی، رفع شبهات، جلوگیری از ترویج عقاید تکفیری و افراطی و همچنین افزایش بصیرت و آگاهی در جامعه از مهم ترین برکات برگزاری چنین همایش‌هایی است./831/203/ب1

ارسال نظرات