۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۱۶۶۳۱
امام جمعه آوج:

دشمن در آستانه انتخابات به دنبال دوقطبی کردن فضای کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آوج با بیان اینکه دشمن به دنبال متشنج کردن فضای سیاسی کشور است، گفت: دشمن می خواهد با دو قطبی کردن کشور در آستانه انتخابات عده ای را در مقابل نظام قرار دهد.
امام جمعه آوج

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی، امام جمعه آوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه شورای نگهبان به عنوان یکی از اساسی ترین اصول قانون دارای جایگاهی رفیع است، گفت: تضمین اسلامیت و جمهوریت نظام در قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و این نهاد نظارتی همانگونه که از اسم آن برمی آید وظیفه نگهبانی از نظام و اصول آن را بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان وظیفه دارد از ورود قوانین خلاف شرع و قانون اساسی جلوگیری کند عنوان کرد: شورای نگهبان از ورود افراد فاقد صلاحیت و ناصالح و چهره هایی که درصدد ضربه زدن به انقلاب هستند در بدنه اصلی نظام جلوگیری می کند.

 

امام جمعه آوج ادامه داد: آحاد ملت باید این جایگاه را پاس داشته و از موج هجمه هایی که به آن وارد می شود جلوگیری کنیم.

 

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه  برخی از کسانی که واجد شرایط لازم نیستند می خواهند به هر قیمتی وارد تشکیلات نظام اسلامی شوند، عنوان کرد: این افراد بعد از رد صلاحیت با وارد کردن هجمه ها و توهین و جسارت نسبت به شورای نگهبان به دنبال پیشبرد اهداف خود هستند.

 

این مسؤول با بیان اینکه دشمن می خواهد با نفوذ در بدنه انقلاب به اصل نظام ضربه بزند، خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن سدی به بلندی شورای نگهبان را در مقابل خود می بیند که با نظارت قوی خود به عنوان فیلتری محکم براساس قانون و شرع اجازه نفوذ به دشمن را نمی دهد در نتیجه نقشه های آنها نقش بر آب می شود از این رو با هیاهو، جار و جنجال و فضاسازی علیه شورای نگهبان می خواهد اذهان عمومی را نسبت به واقعیت منحرف سازد.

 

وی با بیان اینکه دشمن می به دنبال متشنج کردن فضای سیاسی کشور است، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد با دوقطبی سازی کشور در آستانه انتخابات عده ای را در مقابل نظام قرار دهد.  

 

امام جمعه آوج با بیان اینکه اگر کسی به واقع اعتراضی نسبت به عملکرد شورای نگهبان داشت باید با سیر مسیر قانونی در وقت مقرر اعتراض خود را ارائه می کرد نه آنکه بر خلاف قانون عمل و نتیجه را نیز قبول کند چرا که اگر کسی برخلاف قانون عمل کند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

 

وی وظیفه آحاد ملت را آگاه سازی دانست و گفت: فرهیختگان، آگاهان و دلسوزان ملت باید با روشنگری و آگاه سازی اهداف و نقشه های پشت پرده دشمنان را برای عموم ملت بیان کنند و با شاخص هایی که امام راحل و رهبری انقلاب بارها بر آن تأکید داشتند حقیقت را شناخت و برای مردم آن را تبیین کرد تا عموم ملت آن را بشناسند.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه یکی از مهم ترین شاخص ها در شناخت حقیقت این است که دشمن در برابر افراد، جناح ها و گروه های مختلف چه برخوردی دارد، گفت: اگر دشمن از آنها حمایت می کند نشان دهنده این است که منافع خود را با آنها یکسان دانسته و اگر در جهت تخریب برمی آید نشان دهنده درستی مسیر آنها می باشد، از این رو باید به این نکات در شناخت حقیقت دقت لازم را داشت./955/302/ب1

ارسال نظرات