۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۱۶۶۴۳
الیاس نادران در نشستی خبری:

دولت قراردادهای اقتصادی را شفاف سازی و به مردم اعلام کند/ آثار مثبتی از برجام در بازار و زندگی مردم مشاهده نمی شود

خبرگزاری رسا ـ نادران با بیان اینکه مجلس باید بر فعالیت های اقتصادی دولت نظارت داشته باشد، گفت: دولت باید جزییات قراردادهای اقتصادی را شفاف سازی و در اختیار مردم قرار دهد.
دکتر الياس نادران، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي الياس نادران نشست خبري الياس نادران

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، «الیاس نادران» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با عنوان «ابعاد جدید پسا برجام و تحولات اقتصادی» که امروز یکشنبه 25 بهمن ماه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با تأکید بر حق نظارت مردم بر فعالیت های اقتصادی دولت، گفت: هر چه مجلس مدیریت و نظارت در فعالیت های اقتصادی دولت داشته باشد به نفع دولت است و در این مسیر نباید دچار افراط و تفریط شد، نباید دولت را برای انجام کارهایش در تنگنا قرار داد و در مقابل مجلس فقط به دنبال تعریف و تمجید دولت باشد در غیر این صورت این ملت باید به خدا پناه ببرد.

 

نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قراردادها و تفاهم نامه های دولت در سفر به فرانسه و ایتالیا، اظهار داشت: دولت در این سفرها 40 سر فصل امضا کرد که تنها دو مورد آن قرارداد و بقیه تفاهم نامه و سند همکاری است، این قرارداد ها باید به صراحت توسط دولت اعلام و نارضایتی اجتماعی باید کم تر می شد.

 

وی افزود: اگر این گونه صحبت شود که پیشرفت اتفاق افتاده است باید مردم آن را مشاهد کنند، در این فهرست قراردادها با ابهام روبرو است و شرکت های خصوصی فرانسه مشخص نیست و برخی موضوعات تعجب انگیز است دولت نباید در دادن اطلاعات به مردم کوتاهی کند.

 

نادران با تأکید بر شفاف سازی توسط دولت در قراردادهای اقتصادی، گفت: اگر شفاف سازی انجام شود انتخاب بهتر انجام می شود، واقعیت های که وجود دارد مربوط به عدم اعتمادسازی مردم است اگر دولت شفاف عمل می کرد باعث دلخوری مردم نمی شود.

 

نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نرخ رشد را شاخصه مهم اقتصادی کشور دانست و گفت: می توان جهش اقتصادی را توسط نرخ رشد نشان داد، نباید با فکر واهی برای مردم ابهام ایجاد کرد و برای همین به دولت توصیه می کنم شفاف سازی کند، اطلاعات را به مردم بدهد و برای پیشگیری مشکلات از همه اهل فن کمک بگیرد، عامل کاهش نرخ رشد کشمش سیاسی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه دولت برای به چرخش درآوردن اقتصاد کشور در سال 93 دولت یک بسته سیاسی ضد تورم اعلام کرد، افزود: اقتصاددانان مجلس نامه به دولت نوشت که تحلیل شما اشتباه است، این برنامه نظم جهانی را به هم می زند و سیاست خارجی شرط هر تحولی می دانند، ما به دولت گفتیم این سیاست درست نیست و باعث تشدید رکود می شود و با برجام حل نخواهد شد.

 

نادران با بیان این که این دوره اصولگریان در بهتر شرایط ائتلاف از نظر تنظیم لیست های اعتلاف به ویژه در تهران هستند، افزود: بین کمیته موتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جامعه ایثارگران برای نهایی کردن لیست ها تفاهم نامه ای امضا شد که سهم خواهی در کار نباشد، تنوع تخصص ها، جوان گرایی، استفاده از افراد مجرب و انواع تخصص های که مجلس به آن نیازمند است در این تفاهم نامه ذکر شد، تا به رای آوری لیست توجه داشته باشند بنابراین وضعیت ائتلاف اصولگرایان خوب است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که در جریان کشور دو جریان عمده یکی دولتی ها و دیگری ائتلاف اصولگرایان است، خاطرنشان کرد: لیست های بینابین ممکن است به وجود بیاید و از رفتار دولت می بینیم بعضی اصولگراین متمایل دولت آمادگی برای حضور در لیست آنها دارند، نظر کلی این است مجلس باید ناظر بر رفتار دولت باشد.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با تکرار کلید واژه برجام توسط رییس جمهور تصریح کرد: روحانی کلید واژه برجام را تکرار کرده است که هر چیز خوبی را در برجام می دهد در حالی که او برجام را متصل به کاری می کند که امر پسندیده ای دارد، در حالی که بعد از برجام رشد اقتصادی و نقدینگی و وضعیت وضع مردم بدتر شده است و در این یک ماه آثار مثبتی در بازار و زندگی مردم نمی بینیم.

 

نادران در پایان صحبت های خود با اشاره به سفر اخیر هیأت دولت به فرانسه، ابراز داشت: ما نمی خواهیم کارگران پژوی فراسه از بیکاری نجات پیدا کنند ما می خواهیم خودروسازی کشور خودمان رونق پیدا کند و نباید همه چیز را در برجام خلاصه کرد.

 

گفتنی است که در این نشست خبری احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت./818/پ202/ج

ارسال نظرات