۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۱۶۶۴۷
مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار تشریح کرد؛

ویژه برنامه‌های نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار از انتشار کتاب الگوی فقاهت و فضیلت در زمینه زندگی‌نامه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره)، عکس‌های دوران کودکی، باقیات الصالحات و سخنان یاران و بزرگان به شمارگان 20 هزار جلد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
آيت الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جواد نور موسوی مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار در نشست خبری نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان داشت: مراسم بزرگ داشت حضرت آیت الله فاضل لنکرانی 20 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان برنامه های بزرگ داشت این مرجع تقلید در سراسر کشور گفت: در سالروز ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی از سوی ستاد عالی مساجد کشور برنامه ختم قرآن برگزار و فیلم های مستند یادمان، خورشید فقاهت و فضیلت، عروج و حدیث فرزانگی از سیمای مراکز استان ها پخش خواهد شد.

 

انتشار کتاب الگوی فقاهت و فضیلت

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار از چاپ و انتشار کتاب الگوی فقاهت و فضیلت در روزهای آینده خبر داد و گفت: این کتاب 300 صفحه ای در زمینه زندگی نامه آیت الله فاضل لنکرانی، عکس های دوران کودکی، باقیات الصالحات و سخنان یاران و بزرگان به شمارگان 20 هزار جلد چاپ و در اختیار مساجد کشور قرار خواهد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار در 24 نمایشگاه بین المللی کتاب در کشورهایی مانند عمان، امارات، ترکیه، بحرین، عربستان شرکت فعال داشته است و در هشتمین نمایشگاه بین المللی عراق نیز شرکت خواهد کرد و 113 اثر از حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

مدیر ستاد بزرگداشت حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به پیشینه این مرکز بیان داشت: این مرکز در سال 76 تأسیس شده است و اکنون در تهران، مشهد و کشورهای روسیه، سوریه، آذربایجان، اندونزی، انگلستان و افغانستان دارای شعبه است.

 

وی در زمینه اهداف مرکز فقهی ائمه اطهار بیان داشت: هدف این مرکز فقهی آموزش فقیهان و محققان، تربیت مجتهدان آگاه به زمان، فراهم کردن امکانات و بستر پژوهش های فقهی و اصولی در زمینه پاسخ گویی به مسائل جدید است؛ دانش پژوهان این مرکز نخبگان حوزوی هستند.

 

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: فعالیت های آموزشی این مرکز در دو مقطع سطح و خارج انجام می گیرد و بیش از 20 گروه پژوهشی فعال در این مرکز وجود دارد؛ اکنون در مرکز قم بیش از 600 نفر در حال تحصیل هستند.

 

برگزاری 117 نشست علمی در مرکز فقهی ائمه اطهار

وی با بیان این که بیش از 117 نشست علمی در مرکز فقهی ائمه اطهار صورت گرفته است، گفت: در این نشست های علمی شخصیت های حوزوی و دانشگاهی همچنین شخصیت های علمی کشورهای تونس، یمن، عراق، سوریه، مصر، ایتالیا، آلمان، آمریکا و شخصیت های سازمان ملل و حقوق بشر شرکت داشته اند.

 

حجت الاسلام نور موسوی ادامه داد: انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار ببش از 416 جلد کتاب در شمارگان 5 میلیون جلد را به چاپ رسانده است و 100 اثر نیز آماده چاپ هستند؛ کتابخانه این مرکز در زمینی به وسعت 4 هزار متر مربع ساخته شده و بیش از 60 هزار جلد کتاب از کشورها و ادیان مختلف در آن قرار داده شده است.

 

وی عنوان کرد: بیش از 4 هزار درس و سخنرانی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در زمینه فقه، اصول، علوم قرآن و نهج البلاغه جمع آوری شده است؛ بخش فرهنگی بیش از 850 هزار جلد کتاب هفت آسمان جوانی همچنین 750 هزارجلد کتاب جلوه های عاشورا را به صورت رایگان در اختیار 5 هزار مسجد و کانون مذهبی قرار داده است.

 

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور از جمله وظایف بخش فرهنگی است که در این زمینه ده‌ ها مسجد، حسینیه و خانه بهداشت ایجاد شده است؛ بیش از 200 نفر در مرکز تهران به اسلام گرویده اند./1324/پ202/ی

ارسال نظرات