۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۱۶۶۵۵
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد؛

ویژگی‌های آبادگران مساجد در آیات قرآن

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انسان‌هایی می‌توانند سبب آبادانی مساجد شوند که به خدا و روز قیامت ایمان داشته و نماز را اقامه کنند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز یکشنبه 25 بهمن در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی شهدای منا، که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، در خصوص ویژگی‌های آبادکنندگان مساجد، گفت: انسان‌هایی می‌توانند سبب آبادانی مساجد شوند که به خدا و روز قیامت ایمان داشته و نماز را اقامه کنند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مراتب ایمان انسان در آبادانی مساجد تأثیر دارد، زیرا اهل ایمان به خدا و قیامت در اخلاق، رفتار و کردار خود دنبال شایستگی هستند بنابراین آبادانی نیز به دست اینها اتفاق می‌افتد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خصوص ارزش و اهمیت ایمان به قیامت، اظهار داشت: عارفان و کسانی که قصد سیر الی الله دارند به این مسأله اعتقاد و ایمان دارند که هر عمل و رفتار آنها بر آخرتشان تأثیر بسزایی دارد، به همین نسبت کسانی که ایمان بیشتری به قیامت داشته باشند در آبادانی مساجد که خانه خدا محسوب می‌شود تلاش بیشتری دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به شدت دغدغه اخروی امام راحل، بیان داشت: امام راحل توجه خاصی نسبت به امر قیامت داشتند با آن همه خدمات و زحماتی که برای اسلام متقبل شدند باز هم نگران وضعیت قیامت خود بودند به همین دلیل در یکی از فرمایشات خود فرمودند: زندگی من که به اسلام خدمتی نکرد امید که مرگ من سبب خدمت به اسلام شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه ایمان به قیامت و اقامه نماز در آبادانی مساجد بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: کسانی در دنیا مساجد را آباد می کنند در مقابل پروردگار خشیت داشته بر اساس همین خشیت به قیامت ایمان دارند نماز را اقامه می‌کنند و مساجد یعنی خانه خدا را آباد می‌سازند./807/202/ب1

ارسال نظرات