۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۱۶۶۷۹
مدیرکل تربیتی جامعة الزهرا:

اردوی راهیان نور مؤثرترین فعالیت تبلیغی فرهنگی در سطح کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تربیتی جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه اردوی راهیان نور مؤثرترین فعالیت تبلیغی فرهنگی در سطح کشور است، گفت: به مدد همین حرکت رهایی بخش انقلابی، بخش عظیمی از فتنه ها و توطئه های نرم دشمن علیه نسل جوان خنثی شده است.
اعزام به مناطق عملياتي جنوب راهيان نور

مریم اسماعیلی، مدیرکل تربیتی جامعة الزهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه حرکت فرهنگی و مذهبی راهیان نور که در سال‌های اخیر آغاز شد توانست حجم زیادی از توطئه های دشمن را بر روی نسل جوان خنثی کند، گفت: اگر این حرکت عظیم فرهنگی نبود از انقلاب و اسلام و به‌خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اثری باقی نمی‌ماند.

 

وی با اشاره به اینکه طلاب و قشر روحانی در گسترش فرهنگ اردو های راهیان نور و غنی کردن این اردوها به عنوان مبلغ تأثیر بسیار چشمگیری داشته اند، افزود: طلاب در کنار حضور پر‌رنگ به عنوان مبلغ در اردوهای راهیان نور، برای حضور در مناطق عملیاتی هم در قالب کاروان های مدرسه ای و خانواده‌ای استقبال پر شوری داشته‌اند به گونه‌ای که در دو سال اخیر که ثبت نام اردوهای راهیان نور در جامعة الزهرا(س) آغاز شده استقبال و ثبت نام طلاب بسیار چشمگیر بوده است.

 

مدیرکل امرو تربیتی جامعة الزهرا(س) ادامه داد: امروزه اردوهای راهیان نور یکی از بهترین حرکت های تربیتی فرهنگی برای مقابله و دفاع در مقابل تهدیدهای نرم دشمن است و دشمن به شدت از این حرکت نگران است به همین دلیل سعی می‌کند با جذب جوانان به تورهای گردشگری خارجی و سفر به کشورهای اروپایی در کنار ترویج فرهنگ غربی مانع احیای فرهنگ اصیل و ناب ایثار و شهادت در جامعه اسلامی شود.

 

خانم اسماعیلی آشنایی نسل جوان امروز و طلاب با ایثار و فداکاریهای رزمندگان و جوانان دوران دفاع مقدس را یکی از اهداف برگزاری اردوی راهیان نور معرفی کرد.

 

وی افزود: امسال برای دومین سال متوالی 240 نفر از اساتید، کارمندان و طلاب جامعة الزهرا(س) با شش دستگاه اتوبوس برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند.

 

مدیر کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه کاروان راهیان نور جامعة الزهرا(س) در چهار روز از کربلای ایران یعنی خوزستان و از مناطق عملیاتی فتح المبین بازدید خواهند کرد، گفت: این کاروان همچنین از موزه دفاع مقدس، یادمان منطقه عملیاتیوالفجر، طلائیه، شهدایهویزه، خین و پاسگاه زید بازدید خواهند کرد.

 

اسماعیلی برنامه های تربیتی فرهنگی اردوی راهیان نور جامعه الزهرا(س) را شامل همایش شهید گمنام، یادمان شهدای شلمچه، روایت گری مناطق، حفظ مناجات خمس عشر، مسابقه کتابچه در محضر عرشیان، مسابقه کتابخوانی، مسابقه عکاسی با تلفن همراه از صحنه های به یاد ماندنی و خاطره انگیز، مسابقه ویژه سفر راهیان نور، تهیه بروشور یا سی دی از سفر راهیان نور و رهاورد سرزمین نور عنوان کرد./968/ت302/ی

ارسال نظرات