۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۳۱۶۷۲۳
مدیر جامعةالزهرا خبر داد؛

اشتغال به تحصیل ۶۵ هزار طلبه خواهر در جامعة‌الزهرا از ابتدای تأسیس تاکنون

خبرگزاری رسا ـ مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به فارغ التحصیلی ۵۰ هزار طلبه خواهر از این مرکز، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵ هزار طلبه خواهر در جامعة الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند که با احتساب فارغ التحصیلان تعداد طلاب خواهر جامعة الزهرا(س) از بدو تأسیس تاکنون به ۶۵ هزار نفر می رسد.
حجت الاسلام سيد سجاد هاشميان مدير جامعه الزهرا

حجت الاسلام سید سجاد هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه جامعة الزهرا(س) یکی از بزرگ‌ترین حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور است که امکان تحصیل علوم دینی را در کنار خانه داری برای بانوان ایرانی و غیر ایرانی فراهم کرده است، گفت: مقام معظم رهبری در پیام ویژه خود از جامعه الزهرا(س) به عنوان یک مجموعه منحصر به فرد یاد کردند که این مسأله نشان دهنده عنایت ویژه ایشان و جایگاه رفیع این مرکز است.

 

مدیر جامعة الزهرا(س) افزود: تاکنون بیش از 50 هزار طلبه از جامعه الزهرا(س) فارغ التحصیل شده اند که با احتساب طلاب در حال تحصیل تعداد طلاب خواهر جامعة الزهرا(س)به 65 هزار نفر می رسد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تعداد طلاب خواهری که در جامعة الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند اگر به خوبی در سطح کشور برنامه‌ریزی شود خواهیم توانست به طور متوسط برای هر 500 نفر زنی که در کشور داریم یک مبلغ فرهیخته خواهر داشته باشیم.


حجت الاسلام هاشمیان ادامه داد: بسیاری از طلاب کشورهای دیگر که از جامعه الزهرا(س) فارغ التحصیل شده‌اند، پس از بازگشت به کشور خود بسیار مؤثر بوده‌اند و اضافه بر تبلیغ دین توانسته اند در پست های مدیریتی و فرهنگی ایفای نقش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پاکستان کشوری با پتانسیل های بسیار ارزشمند است که باید به آن بیشتر توجه کنیم، ادامه داد: در پاکستان بیش از سه میلیون طلبه وجود دارد که بیش از یک میلیون و 100 هزار نفرشان از خواهران طلبه هستند.

 

مدیر جامعة الزهرا(س) با اشاره به این که 180 مدرسه شیعه خواهران در پاکستان وجود دارد، گفت: مدیر حدود 110 مدرسه از مدرسه‌های علیمه خواهران این کشور دانش آموختگان و فارغ التحصیل جامعة الزهرا(س) هستند.

 

حجت الاسلام هاشمیان با توجه به اینکه پذیرش طلاب در جامعة الزهرا(س) برای سال تحصیلی 95 و 96 با برگزاری آزمون ورودی در 30 بهمن ماه انجام خواهد شد، یادآور شد: با همکاری هر چه بهتر و بیشتر نهادهای فرهنگی و دولتی با جامعة الزهرا(س) امید است که این مرکز بتواند در عرصه خدمت رسانی دینی و تربیت بانوان فرهیخته و با‌فضیلت دینی در سطح کشور و دنیا توفقیات بیشتری کسب کند./837/302/ب2

ارسال نظرات