۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۱۶۷۴۶
مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تناسب عمل و رفتار مبلغ از شرایط تبلیغ کارآمد/ گفتار مبلغ باید بیانگر یک پیام راستین باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اسکندری به تناسب عمل و رفتار مبلغ در امر تبلیغ اشاره کرد و گفت: گفتار و رفتار مبلغ باید بیانگر یک پیام راستین باشد، زیرا اگر گفتار با عمل متناقض باشد و برداشت‌های متفاوتی از آن شود، تبلیغ وی کارآمد نخواهد بود.
فعاليتهاي تبليغي مبلغان مبلغان

حجت الاسلام محمدحسین اسکندری، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رسانه و فضای مجازی را ابزارهای تبلیغ کارآمد خواند و خاطرنشان کرد: استفاده از ابزار رسانه همچون رادیو، تلویزیون، فضای مجازی، از راه‌های تبلیغ دین است که بسیاری از مبلغان در این عرصه‌ها فعالیت و تبلیغ دینی می‌کنند.

 

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آگاهی مبلغان از مهارت‌های تبلیغی را ضروری خواند و گفت: مبلغ باید نسبت به راه و روش‌های فن تبلیغ آگاهی لازم را داشته باشد و به آنها عمل کند و با کسب مهارت‌های سخنوری، توجه به مخاطبان، پوشش مناسب و شایسته، می‌تواند در مستمعان تأثیر بگذارد.

 

وی به برخی از شرایط تبلیغ کارآمد اشاره کرد و گفت: نخست‌ باید دوره‌های آموزش‌های لازم برای مبلغ گذاشته شود، زیرا تا زمانی که خود فرد از مسائل دینی و اعتقادی آگاه نباشد، نمی‌تواند دیگران را راهنمایی کند.

 

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: یکی از ضروریات تحصیلی برای طلاب و مبلغان، آشنایی با زبان‌های روز دنیا از جمله عربی و انگلیسی است؛ زیرا برای تبلیغ و تأثیرگذاری بر افکار و عقاید مردم دنیا اولویت دارد.

 

وی به تناسب عمل و رفتار مبلغ در امر تبلیغ اشاره و تأکید کرد: گفتار و رفتار مبلغ باید بیانگر یک پیام راستین باشد، زیرا اگر گفتار با عمل متناقض باشد و برداشت‌های متفاوتی از آن شود، تبلیغ وی کارآمد نخواهد بود.

 

مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: ایمان، عمل و باور و التزام عملی به آموزه‌های اسلام از دیگر شرایط تبلیغ کارآمد است که سبب تأثیر سخن مبلغ خواهد شد.

 

وی توجه به اقشار ضعیف و مستضعف جامعه را رمز ماندگاری تبلیغ خواند و گفت: مستضعفان و محرومان در طول تاریخ شیعه همواره از دین حمایت کرده و در شرایط سخت و دشوار از دستاوردها و ارزش‌های دینی دفاع کرده‌اند./908/302/ب2

ارسال نظرات