۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۳۱۶۷۸۷
مدیر کل اوقاف استان همدان مطرح کرد؛

ضرورت نگاه هنرمندانه به مقوله وقف

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بیان هنرمندانه و پرداختن به موضوعاتی همچون وقف سبب حضور مردم و هنرمندان کارآمد در این زمینه است.
 حجت الاسلام محمد کاروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الااسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان شب گذشته در اختتامیه چهارمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری که در تالار فجر برگزار شد با اشاره به اهمیت سنت وقف، گفت: وقف میراثی ارزشمند است که برای ما به یادگار مانده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه نیازاست که مفهوم وقف با زبانی امروزی برای نسل نو تبیین شود، خاطر نشان کرد: امروزه نیاز است که با زبانی جدید و ابزاری نو مفهوم وقف برای مردم به وژه نسل جوان تبیین شود تا ابعاد جدیدی از این سنت ماندگار برای مردم ایجاد شود.

 

مدیر کل اوقاف استان همدان با اشاره به آیین اختتامیه چهارمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در استان همدان، ابراز داشت: خوشبختانه چهارمین جشنواره در طول چهار سال اخیر در رشته های مختلف برگزار شد و دراین سال ها تلاش شد تا با هنرهای مختلف نگاه نو در زمینه وقف ایجاد شود.

 

وی به ضرورت برگزاری جشنواره هایی با موضوعات مشابه اشاره کرد و افزود: بیان هنرمندانه و پرداخت به موضوعاتی همچون وقف سبب حضور مردم و هنرمندان کارآمد در این زمینه است.

 

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: مفهوم وقف بسیار غریب و مظلوم است و در این جشنواره با ورود عکاسان در این عرصه تلاش شد تا قدمی هرچند ناچیز برای این سنت ماندگار برداشته شود.

 

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 800 نوع وقف در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برخی از بزرگ ترین بیمارستان ها و دانشگاه ها از سوی موقوفات اداره می شود و وجود این تعداد وقف و نیت آن، پهنه وسیعی برای استفاده هنرمندان در این زمینه است.

 

مدیرکل اوقاف استان همدان با اشاره به مؤثر بودن این جشنواه در پیوند میان هنرمندان و مقوله وقف، گفت: امیدواریم که بتوانیم که جشنواره وقف چشمه همیشه جاری را در سال آینده در همدان در زمینه فیلم کوتاه برگزار کنیم.

 


گفتنی است در جشنواره وقف چشمه همیشه جاری بیش از 1100 فریم عکس از 25 استان ارسال شد که از این میان 36 عکس برگزیده و 6 عکس به عنوان عکس برتر در این جشنواره انتخاب شدند./979/202/ب1

ارسال نظرات