۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۳۱۶۷۸۸
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور:

وقف گستره ای مناسب جهت معرفی تمدن اسلامی به دنیا است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت: معرفی تمدن ایرانی اسلامی بستر مناسبی برای هنرمندان عکاس است تا به این وسیله بتوانند فرهنگ ایران را به تمام دنیا نشان دهند.
حجت‌الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شب گذشته در اختتامیه چهارمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری که در تالار فجر برگزار شد با اشاره به اهمیت سنت وقف، گفت: اختار وقف چیزی به غیر از بخشش نیست.

 

وی در ادامه افزود: انسان موجودی اجتماعی خلق شده است و اگر انسان در وجودش اثری از بخشش و دستگیری از دیگران وجود نداشته باشد نمی توان نام انسان را بر او نهاد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) ابراز داشت: تجلی در محبت میان حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) وجود دارد و در زمینه وقف امید آن است که تجلی انفاق در ذات انفاق کننده مؤثر واقع شود.

 

وی به داستان رد سائل از سوی حضرت یعقوب نبی اشاره کرد و گفت: حضرت یعقوب بدون ان که عمدی در کار باشد سائلی نا امید از در خانه او گذر کرد و با دست خالی بازگشت و خداوند ایشان را به چهل سال مشقت و تحمل رنج دوری از حضرت یوسف گرفتار کرد.

 

حجت الاسلام شرفخانی به روایتی از امام صادق(ع) در این باره اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرماید اگر کسی حاجت بنده ای را اجابت کند خداوند به ازای رفع گرفتاری از آت بنده هزار حج مقبول در کارنامه اعمالش ثبت می کند.

 

وی ادامه داد: کشور هایی که ایران را به زیر پا گذاشتن حقوق بشر متهم می کنند باید بدانند که در 700 سال پیش نه تنها برای انسان بلکه برای حیوانات نیز دراین کشور موقوفاتی انجام شده است که از آن میان می توان به وقف گندم برای کبوتران و وقف گوشت برای گربه اشاره کرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف ابراز داشت: 173 هزار موقوفه در کشور داریم که و باید گفت که وقف فقط محدود به مسجد و امامزاده نیست بلکه تا وقف در زمینه انرژی هسته ای نیز پیش رفته است.

 

وی با اشاره به اینکه 2 درصد بیمارستان ها و درمانگاه ها موقوفه هستند، گفت: معرفی تمدن ایرانی اسلامی بستر مناسبی برای هنرمندان عکاس است تا با این وسیله بتوانند از فرهنگ ایران را به تمام دنیا نشان دهند.

 

حجت الاسلام شرفخانی در پایان ابراز داشت: برخی موقوفه خوار هستند و ناهنجاری های متفاوتی را در زمینه موقوفه در کشور ایجاد می کنند که این کار به دلیل عام المنفعه بودن بسیاری از موقوفات حق الناس محسوب می شود./979/202/ب1

ارسال نظرات