۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۱۶۸۰۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

جشنواره علامه حلی فرصتی برای تقویت ذوق نویسندگی در بین طلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید ذوق نویسندگی در میان طلاب تقویت شود، گفت: امروز مدارس علمیه باید بسترهای لازم را برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب فراهم کنند.
معاون پژوهش حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه استانی جشنواره علامه حلی استان از ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران خبر داد، گفت: زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی در مازندران سی ام دی ماه به پایان رسید و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد حدود 800 خبر از حوزه علمیه برادران و حدود 250 اثر نیز از حوزه علمیه خواهران استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین از تشکیل شش کارگروه علمی و تخصصی برای بررسی مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت رسمی این کارگروه های علمی از فردا در استان آغاز خواهد شد.

 

حجت الاسلام زارع با بیان این که هر یک از این گروه های علمی شامل اساتید و محققان برجسته حوزه و دانشگاه هستند، بیان داشت: در مرحله نخست یک ارزیابی اجمالی از سوی داوران بر روی مقالات ارسالی انجام و نظر کارشناسی اعلام خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: مقالاتی که در ارزیابی اجمالی بتوانند حداقل 70 امتیاز را کسب کنند به ارزیابی تفصیلی راه پیدا خواهند کرد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ارزیابی تفصیلی مقالاتی که بالاترین امتیاز را به خود اختصاص دهند برگزیده معرفی و از نفرات برگزیده تجلیل ویژه به عمل خواهد آمد، افزود: مقالات برگزیده استانی نیز جهت شرکت در جشنواره کشوری علامه حلی به دبیرخانه این جشنواره در قم ارسال خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جشنواره علامه حلی در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار می شود، تصریح کرد: علیرغم این که برای نخستین بار است که جشنواره استانی علامه حلی در مازندران برگزار می شود ارزیابی ما از کمیت و کیفیت مقالات ارسال مثبت است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و افزود: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام زارع از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال برای تعالی علمی در حوزه یاد کرد و گفت: همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک طلبه را به قله های علم و دانش هدایت خواهد کرد.

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های خوبی در مباحث پژوهشی در مدارس علمیه استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت های ارزشمند در جهت رشد و گسترش پژوهش در مدارس علمیه بهره گیریم.

 

حجت الاسلام زارع با بیان این که متأسفانه امروز استعدادهای بسیاری در میان مدارس علمیه وجود دارد که تاکنون مغفول مانده است، تصریح کرد: باید طلاب توانمند و مستعد در عرصه پژوهش شناسایی شود تا شاهد زمینه رشد و تقویت آنها را فراهم کرد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید ذوق نویسندگی در میان طلاب تقویت شود، بیان داشت: امروز مدارس علمیه باید بسترهای لازم را برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر طلاب و اساتید پژوهشگر و محقق در مدارس علمیه شهرستان ها هستند که به دلیل فراهم نبودن بستر فعالیت های پژوهشی از ظرفیت آنها به خوبی استفاده نمی شود.

 

حجت الاسلام زارع تقویت روح پژوهش را حرکت در مسیر تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال تحول در حوزه هستیم باید زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، تشویق طلاب در بخش پژوهش را یکی از مسائل تأثیرگذار به منظور ترغیب آنها به پژوهش دانست و گفت: باید فرهنگ پژوهش در یک طلبه به شیوه ای مناسب نهادینه شود./1317/202/ب1

ارسال نظرات