۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۸۰۷

تحصیل 90 طلبه در مدرسه علمیه خواهران کوهدشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران کوهدشت از تحصیل 90 طلبه خواهر در این مدرسه خبر داد و گفت: طلاب مدرسه علمیه کوهدشت مشغول فعالیت علمی در سطح دو هستند.
طلاب مدرسه علميه خواهران

سمانه امرایی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) خواهران کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان کرد: این مدرسه از سال 91 شروع به فعالیت کرده است.

 

وی با بیان این که 90 طلبه در مدرسه علمیه خواهران کوهدشت مشغول تحصیل هستند، افزود: هر سال بین 25 تا 30 طلبه جدیدالورود پذیرفته می شود.

 

امرایی با اشاره به تحصیل طلاب در سطح دو حوزوی در مدرسه علمیه کوهدشت، اظهار داشت: به مناسبت سال تحصیلی جدید 30 طلبه نو ورود پذیرش می شود.

 

وی با اشاره به شرایط پذیرش طلاب، برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه ورودی، بیان داشت: این مراحل در راستای پذیرش به گزینی صورت می گیرد.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوهدشت عنوان کرد: هدف از گزینش داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی کشف توانایی و استعداد آنان است که در طول سال تحصیلی با ریزش مواجه نشویم.

 

وی با اشاره به استقبال از حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: امید است با جذب طلاب توانمند و با استعداد بر رونق مدارس روز به روز افزوده شود.  

 

امرایی در ادامه با اشاره به این که معیار و ملاک پذیرش طلاب جدیدالورود براساس محورهای مختلفی است و از سوی مرکز مدیریت این معیارها مشخص می شود، ادامه داد: اخلاق از معیارهای مهم در پذیرش طلاب است.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوهدشت با بیان این که انتخاب مسیر طلبگی، انتخاب مسؤولیتی سنگین است، عنوان داشت: کسی که این مسیر را انتخاب می کند باید با فضایل اخلاقی به خوبی آشنا باشد.

 

وی با اشاره به جایگاه و نقش طلبه در جامعه بیان داشت: طلبه ابتدا باید ارزش های اخلاقی را بشناسد و سپس افراد جامعه را با ارزش های اخلاقی آشنا کند.

 

امرایی اخلاق را امری مهم در پیمودن مسیر طلبگی و کسب موفقیت های علمی و اجتماعی دانست و گفت: در سایه اخلاق صبر، استقامت و مقاومت انسان زیاد می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در طول سال تحصیلی و به صورت هفتگی کلاس های درس اخلاق با حضور اساتید برجسته حوزه برای طلاب برگزار می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوهدشت در پایان یادآور شد: در این مرکز 11 نفر از اساتید حوزه مشغول فعالیت هستند./9459/302/ب1

ارسال نظرات