۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۱۶۸۱۵
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

سازمان‌های فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی را احیا کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، گفت: نسل امروز با خلا گفتمان فرهنگی مواجه است به همین دلیل سرگشته بوده و مسیر مشخصی برای حرکت خود ندارد، بنابراین باید سازمان‌های فرهنگی گفتمان فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، را احیا کنند.
سيدرضا صالحي اميري مشاور رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدرضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پیش از ظهر امروز در همایش مراکز اسنادی نیروهای مسلح و دستگاه‌های کشور که در سالن همایش‌های مرکز آرشیو ملی برگزار شد، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرهنگ‌سازی سبب ایجاد انسجام، ارتقای سطح هویت، شخصیت انسان‌ها در جامعه است، که بزرگان زیادی در تشکیل آن نقش داشتند.

 

وی افزود: نسل امروز با خلا گفتمان فرهنگی مواجه است به همین دلیل سرگشته بوده و مسیر مشخصی برای حرکت خود ندارد، بنابراین باید سازمان‌های فرهنگی گفتمان فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، را احیا کنند.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با اشاره به احیای گفتمان انقلاب اسلامی، عنوان کرد: شاید با نفت و گاز بتوان رفاه اجتماعی را رغم زد اما با آن نمی‌توان فرهنگ، اخلاق و همدلی و همزبانی را ایجاد کرد، زیرا فرهنگ مانند چراغی است که باید انسان در زیر نور آن قرار گیرد تا روشن شود.

 

صالحی امیری، افزود: تا وقتی که فرهنگ در زیرساخت‌های توسعه تعریف نشود نمی‌تواند به پیشرفت جامعه امید داشت، اگر ما در جامعه شاهد ناهنجاری‌های اقتصادی نظیر رشوه و گرانفروشی هستیم ریشه در فرهنگ نادرست دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی بین همکاری ما با بنیاد حفظ آثار وجود ندارد، ابراز کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بسترسازی برای توسعه فرهنگی نقش موثری دارد بنابراین ما به همکاری با این بنیاد علاقه داریم و به دسته‌بندی های کاذب توجه نخواهیم کرد.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در پایان با اشاره به اینکه وظیفه ما دسترسی، بازتولید و خدمات دهی به پژوهشگران است، خاطرنشان کرد: در این راستا و در خصوص تبادل اطلاعات هماهنگی‌های لازم با نهادهای اسنادی کشور انجام شده است تا اسناد دوران دفاع مقدس احیا شود.

 

شایان ذکر است که بین روسای دو سازمان، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سید رضا صالحی امیری رییس کتابخانه ملی و سازمان اسناد، تفاهم نامه هکاری امضا شد.
همچنین در این مراسم توسط سردار کارگر و صالحی امیری از کتاب «فهرست کتاب‌های منتشر شده دفاع مقدس» رونمایی شد./807/202/ب3

ارسال نظرات