۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۸۱۷
در دانشگاه باقرالعلوم صورت گرفت؛

گنجاندن مطالعات میان فرهنگی در رشته زبان خارجی

خبرگزاری رسا ـ سلطانی به رشته زبان و مطالعات میان فرهنگی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌های بزرگ دنیا، رشته زبان و فرهنگ و زبان و ادبیات وجود دارد و مطالعات انسان شناختی و زبان با هم تلفیق می‌شود که فقط در دانشگاه باقرالعلوم(ع) این مسأله به صورت جدی پیگیری می‌شود.
سيد علي اصغر سلطاني، رييس دانشکده زبان‌هاي خارجي دانشگاه باقرالعلوم(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علی اصغر سلطانی، رییس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مطالعات بینافرهنگی، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ویژه دانش‌آموختگان که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، آشنایی با زبان‌های خارجی را ابزار تبلیغ طلاب در عرصه بین‌الملل خواند و اظهار داشت: آشنایی با زبان‌های خارجی ارتباط مستقیمی با تبلیغ و رسالت حوزه‌های علمیه دارد؛ اما دانستن زبان به تنهایی برای ارتباط با فرهنگ‌ها و جوامع دیگر کافی نیست.

 

سلطانی خاطرنشان کرد: در بیشتر دانشگاه‌های کشور به ارتباط فرهنگی و ابعاد مطالعاتی زبان کمتر توجه می‌شود، زیرا برای آموزش زبان‌های خارجی به ناچار آشنایی با فرهنگ آن کشور نیز لازم و ضروری است.

 

وی به رشته زبان و مطالعات میان فرهنگی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌های بزرگ دنیا، رشته زبان و فرهنگ و زبان و ادبیات وجود دارد و مطالعات انسان شناختی و زبان با هم تلفیق می‌شود که فقط در دانشگاه باقرالعلوم(ع) این مسأله به صورت جدی پیگیری می‌شود.

 

مدیر گروه زبان خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب در عرصه بین الملل تأکید کرد: برای تبلیغ طلاب در عرصه بین‌الملل افزون بر آشنایی با متون اسلامی، آشنایی با اصطلاحات دینی به زبان خارجی نیز لازم است؛ از این‌رو در سرفصل‌ها به زبان‌ تخصصی متون دینی در قالب تاریخ اسلام، تفسیر، متون فقه و دیگر متون توجه شده است.

 

وی با تأکید بر مهارت‌های زبانی و نوشتاری برای طلاب یادآور شد: از آنجا که طلاب از سطح یک حوزه و بالاتر وارد عرصه تبلیغ بین‌الملل می‌شوند، گروه زبان‌های خارجی سعی کرده است در کنار آموزش مهارت‌های لازم، تعداد واحدها را به حداقل ممکن کاهش دهد.

 

سلطانی ابراز داشت: در حال حاضر طلاب به صورت میانگین در مدت پنج ترم می‌توانند لیسانس زبان دریافت کنند و با کارگاه‌های مختلف به مهارت‌های لازم دست پیدا کنند.

 

رییس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: افزون بر مطالعات فرهنگی همانند شرق‌شناسی، تاریخچه مطالعات اسلامی و کارگاه‌های مختلفی که در برخی از زبان‌ها همچون زبان انگلیسی موجود است؛ در آینده، زبان‌های فرانسه و عربی نیز در سطح لیسانس، مطالعات بینا فرهنگی را خواهند داشت./908/پ202/ی

ارسال نظرات