۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۱۶۸۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهدای مدافع حرم در عرصه صدور انقلاب زینب‌گونه عمل کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم صادرکنندگان انقلاب اسلامی هستند، گفت: این شهدا در عرصه صدور انقلاب زینب‌گونه عمل و مبارزه کرده و در این راه نیز به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم تشييع پيکر مطهر شهيد مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر سومین شهید مدافع حرم این استان، با بیان اینکه شهدای مدافع حرم پرچمداران حریم ولایت هستند، اظهار کرد: این شهیدان برای دفاع از اسلام و ولایت جان حود را تقدیم کردند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی سه نوع شهید دارد، افزود: برخی از شهدای ما پیش از انقلاب و در راه پیروزی انقلاب و برپایی نظام اسلامی به شهادت رسیدند، برخی در هشت سال دفاع مقدس و در راه تثبیت و تحکیم نظام اسلامی جان خود را از دست دادند و گروه سوم شهدایی هستند که برای صدور انقلاب به شهادت رسیدند که شهدای حرم در زمره سومین گروه هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شهدای مدافع حرم برای صدور ارزش های اسلامی و پیام انقلاب زینب گونه وارد عرصه جنگ و جهاد شده و راه شهدای دفاع مقدس را رفتند از این رو باید آنها را سخنگویان اسلام و ملت های مظلوم دانست.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این شهدا پیام آزادیخواهی و استقلال طلبی حضرت زینب (ص) را ترویج داده و در دفاع از کیان اسلام از جانشان مایه گذاشتند.

 

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم سربازان ولایت هستند، خاطرنشان کرد: اگرچه این شهدا در خاک سوریه به شهادت رسیدند اما بستر و زمینه را برای حکومت امام زمان(عجل الله) فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم یار مظلوم و دشمن ظالم هستند، اظهار کرد: این شهدا برای جهان گیر شدن اسلام و به ذلت کشاندن استکبار و مرتجعان منطقه از جان و زندگی خود گذشتند و اکنون ما باید پیام خون این شهدا را به گوش جهانیان برسانیم.

 

وی تصریح کرد: نباید کسی بگوید مسأله سوریه و فلسطین به ما ربطی ندارد چراکه اگر این دلاوران در مقابل تجاوز مستکبران ایستادگی نکنند، ما نمی توانیم راحت زندگی کنیم.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی هرچند این شهدا در کشور سوریه به فیض عظمای شهادت نائل شدند ولی آن ها مرزبانان و سربازان ولایت بودند که بستر و زمینه را برای حکومت امام زمان(عج) هموار کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به عنوان پرچمداران حریم ولایت، برای دفاع از اسلام و ولایت به شهادت رسیدند، افزود: دنیا باید بداند ما ولی باور و ولی یاوریم و در مقابل زیاده خواهی استکبار و دست درازی به حریم کشورهای اسلامی ایستادگی می کنیم و تا کوتاهی دست این زورگویان از مبارزه دست بر نمی داریم.

 

وی ادامه داد: ما با پیروی از راه این شهدا پرچم اسلام را در تمام جهان طنین انداز می کنیم و راه حکومت حضرت مهدی (ع) را آماده خواهیم کرد.

 

گفتنی است، پیکر پاک شهید محمدتقی اربابی که در راستای حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در درگیری با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود، امروز پس از تشییع در بجنورد برای خاکسپاری در گلزار شهدای زادگاه وی در شهر درق به شهرستان گرمه منتقل شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات