۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۸۲۷
رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی:

کاندیداها همیشه رصد می شوند/ نظارت 10 هزار ناظر بر انتخابات آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی گفت: کاندیداها همیشه رصد می شوند و پرونده آنها در هیأت نظارت مفتوح است.
رييس هيات نظارت بر انتخابات آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قنبر کریم نژاد، رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی امروز در دیدار داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، اظهار داشت: فردا نظر نهایی شورای نگهبان در رابطه با صلاحیت کاندیداها اعلام خواهد شد.

 

وی گفت: پیش بینی می کنیم تعداد کاندیداهای تأیید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی افزایش یابد.

 

کریم نژاد با اشاره به نام نویسی 444 نفر برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی، گفت: از این تعداد 179 نفر تا کنون تأیید صلاحیت شده، 242 نفر رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت و 23 نفر انصراف داده اند.

 

وی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را 34 نفر اعلام کرد و گفت: در نهایت بر اساس اعلام شورای نگهبان سه نفر مجور رقابت برای مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه آذربایجان غربی را داشتند که با تغییر حوزه انتخابیه دو نفر به آذربایجان غربی این تعداد به 5 نفر افزایش یافته است.

 

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی با بیان این که تعداد بالای داوطلبان ثبت نامی در انتخابات نعمت بود، خاطرنشان کرد: کاندیداها در تمام مراحل انتخابات قوانین را رعایت کنند.

 

وی تصریح کرد: 10 هزار ناظر امین در یک هزار و 990 شعبه اخذ رای در 17 شهرستان وظیفه نظارتی خود را با رعایت اصول بی طرفانه، امانتداری و قانونمدارانه انجام خواهند داد.

 

کریم نژاد با بیان اینکه رصد انتخابات از سوی دفاتر هیأت نظارت در شهرستانها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: حق هیچگونه دخالتی را نداریم.

 

وی همچنین تأکید کرد: کاندیداها همیشه رصد می شوند و پرونده آنها در هیأت نظارت مفتوح است.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی در ادامه به مهلت 4 روزه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای معرفی نمایندگانشان به دفاتر هیات نظارت در شهرستان ها اشاره کرد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با رعایت قانون، موجب تقویت همدلی و همزبانی بین ملت و مسؤولان شوند تا خواست رهبری حاصل شود.

 

حجت الاسلام حسینخانی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم، انتخابات را مصداق بارز مردم سالاری دینی خواند و گفت: امیدواریم کاندیداها تلاش خالصانه و ارزشمندی برای رقابتی سالم داشته باشند تا شاهد حماسه ای دیگر در 7 اسفندماه باشیم./936/202/ب1

ارسال نظرات