۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۱۶۸۴۵
نماینده ولی فقیه در سپاه:

عربستان از دخالت در سوریه پشیمان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ادعای عربستان در اعزام نیرو به سوریه را تنها یک شعار و بلوف توصیف کرد و با بیان اینکه معادلات در سوریه به نفع دولت بشار اسد است، گفت: آل سعود اگر می‌توانست در یمن موفق می‌شد؛ البته در صورتی که بخواهند از طریق مزدوران خود اقدامی کنند، پشیمان خواهند شد.
حجت الاسلام علي سعيدي شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه امروز در جمع اصحاب رسانه به تبیین مواضع سپاه پیرامون موضوعات مختلف پرداخت و  با بیان اینکه در آستانه حضور مردم در  انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورا ی اسلامی هستیم، گفت: از آنجا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک نظام مردم سالار دینی است و با نظام لیبرال دموکراسی تفاوت ماهوی دارد، قطعا حضور مردم برای اثبات چندمین بار در دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، در عرصه‌های ملی، منطقه ای و بین المللی بسیار مهم است و می‌تواند زمینه ساز تغییر نگرش مردم منطقه و جهان باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی از روابط عمومی سپاه به عنوان مرجع رسمی اعلام مواضع سپاه نام برد و اظهار داشت: آنچه به عنوان موضع و خط مشی سپاه بیان می شود از زبان فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار شریف به عنوان سخنگوی سپاه اعلام شده، مواضع رسمی این نهاد است و اگر سایت و یا خبرگزاری یا فرمانده ای اظهار نظر می‌کند، موضع سپاه نیست.



وی تصریح کرد: با اشتباه برخی رسانه‌ها  مواضع افراد با مواضع رسمی سپاه خلط می شود درحالی که نظرات افراد، نظرات شخصی آنهاست و خودشان باید پاسخگوی آن باشند.



نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت، گفت: شأن سپاه در این نیست که وارد مصادیق شود و اما آنچه وظیفه ذاتی سپاه است در وهله اول روشنگری صحنه ها و جریان شناسی است که این با دخالت فرق دارد و هیچگاه سپاه وارد مصادیق نخواهد شد.



وی خاطر نشان کرد: در مورد انتخابات هم ما معیار‌ها را می‌گوییم که همه بدانند مجلس، نماینده و نهاد در تراز انقلاب چه ویژگی هایی دارد و این ویژگی‌ها را از بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری استخراج کرده و کاندیدای اصلح را با این معیارها معرفی می‌کنیم.



حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: ممکن است شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت ها را به برخی نهادها بسپرد و ممکن است برخی افراد سوابقی داشته باشند که در اختیار مراجع رسمی نباشد.



وی گفت: ممکن است از سپاه هم این درخواست را داشته باشند و سپاه در این صورت به عنوان امانتدار به مراجع قانونی و رسمی پاسخ می‌دهد؛ همچنین سپاه در برخی مواقع ضابط قضایی و امین است که اینها به معنای دخالت نیست.



نماینده ولی فقیه در سپاه از تعدد کاندیداها به عنوان تهدید و فرصت یاد کرد و افزود: به اعتقاد بنده قانون در این زمینه ناقص است و در هیچ جای دنیا نیست که افراد تنها با 2 شرط افراد بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند.



وی با تاکید بر اینکه نهادهای قانون گذاری باید در این زمینه تجدید نظر کنند، گفت: ورودی و خروجی انتخابات باید متوازن و متعادل باشد زیرا برای ثبت نام کنندگان هم ایجاد ناراحتی می‌شود. قانون باید اصلاح شود و چرخه ورود به کاندیداتوری تا تایید و خروج متوازن شود.



حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حجم گسترده هجمه ها و جوسازی ها از سوی رسانه های معاند علیه سپاه، گفت: ما هرچقدر هم که سرمایه‌گزاری کنیم، نمی‌توانیم پاسخگوی این حجم انبوه حملات باشیم و باید به شیوه‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم.



وی افزود: برای مثال، اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تنها با مصاحبه و گزارش منتقل نمی‌شود بلکه باید با چندین مستند آن را به مردم عرضه کرد و گفت در سالهای اخیر، بیش از یک دهه است که سپاه به سمت پروژه‌های سنگین رفته و هیچگاه هم رقیب بخش خصوص نیست.



حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نماد مردمی بودن یک نظام پشتوانه مردمی آن است که حضور پرشور و انقلابی مردم در راهپیمایی 22 بهمن اذعان بسیاری از رسانه های خارجی را در برداشت اما در انتخابات حجم مشارکت مردم تعیین کننده است.


وی افزود: اگر دولت بخواهد برجام را با جدیت دنبال کند نیازمند مجلس انقلابی است چون ما با زیاده‌خواهی امریکا مواجهیم و امریکا می‌خواهد به موضوعات فراهسته‌ای ورود پیدا کند.



نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهداف امریکا از تقابل با انقلاب اسلامی گفت: امریکا عمق استراتژیک و اقتدار ما را هدف گرفته است از این رو هوشیاری، مشارکت فعال و رای هدفمند مردم می تواند مجلس انقلابی را برای ما رقم بزند.



وی تصریح کرد: تحقق خواسته های رهبر معظم انقلاب  و دولت در چارچوب شرایط تعیین شده برای برجام، مستلزم داشتن مجلس خبرگان و شورای اسلامی انقلابی است.



حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین به موضوعات منطقه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه صحنه نبرد در سوریه با جنگ تحمیلی کاملا متفاوت است، اظهار داشت: در سوریه جنگ شهری و چریکی است و با جنگ مرزی فرق دارد. نیروهایی حاضر در این مناطق ورزیده و آموزش دیده اند و ما نیز فقط حضور مسشتاری داریم و از اعزام نیرو بصورت متفرقه بشدت پرهیز می‌شود.



وی تصریح کرد: علیرغم محدودیت های زیادی که در اعزام نیروی مستشاری داریم اما از طرفی استقبال زیادی هم برای این حضور در میان مردم و جوانان وجود دارد.



نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه امروز دوست و دشمن بر نقش مستشاری ایران در عرصه تغییر معادلات در سوریه اعتراف دارند، ادامه داد: ورود روسیه به جنگ سوریه و حضور فعالتر ایران در این عرصه و حضور داوطلبین از جاهای دیگر معادلات را تغییر داده و روحیه سوری‌های نیز برای تهاجم به دشمن و بازپس گیری مناطق بیشتر شده است.



وی خاطرنشان کرد: نوع رفتار عربستان و ترکیه نشان می‌دهد آنها به شدت از ادامه نبرد نگران هستند و در ادامه این روند حلب بصورت کامل در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد گرفت.



نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان ادعای عربستان در اعزام نیرو به سوریه را تنها یک شعار و بلوف توصیف کرد و با بیان اینکه معادلات در سوریه به نفع دولت بشار اسد است، گفت: آل سعود اگر می‌توانست در یمن موفق می‌شد؛ البته در صورتی که بخواهند از طریق مزدوران خود اقدامی کنند، پشیمان خواهند شد./804/102/ب1

منبع: روابط عمومی سپاه پاسداران

ارسال نظرات